رقیب آمریکایی هایلوکس؛ فورد رنجر ۲۰۲۶ رونمایی شد

پنج‌شنبه 6 آذر 1404 - 17:53
مطالعه 3 دقیقه
فورد رنجر ۲۰۲۶
نسخه‌ی جدید پیکاپ محبوب فورد با تغییرات ظاهری و ارتقای امکانات، وارد میدان رقابت شده و چشم‌ها را دوباره به خود دوخته است.
تبلیغات

فورد در استرالیا نسخه‌های به‌روزشده‌ی رنجر و شاسی‌بلند اورست را معرفی کرد آن هم درست زمانی که نسل جدید تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا وارد بازار شده‌اند. محبوب‌ترین پیکاپ این کشور حالا با بهبود امکانات، تغییرات ظاهری جزئی و حذف موتور دیزل دو‌توربوی ۲ لیتری همراه شده است.

نسل کنونی فورد رنجر از سال ۲۰۲۱ و اورست از ۲۰۲۲ در بازار حضور دارند و اکنون پس از چهار سال، زمان نوسازی آن‌ها رسیده است؛ هرچند فورد ترجیح می‌دهد تغییرات را محدود و هدفمند نگه دارد. رنجر در بخش بدنه تغییر بزرگی ندارد اما برخی تریم‌ها به‌جای کروم و نقره‌ای، از المان‌های مشکی براق و مات بهره می‌برند. افزوده‌شدن رنگ‌های جدید و رینگ‌های متفاوت نیز در برخی نسخه‌ها دیده می‌شود.

نسخه‌ی خاص Wolftrak با رنگ سبز جدید، رینگ‌های ۱۷ اینچی آسفالت بلک که با جزئیات Zest تزئین شده‌اند و رول‌بار بلند، ظاهر تهاجمی‌تری پیدا کرده است. سایر تریم‌ها نیز با به‌روزرسانی‌های مهم همراه شده‌اند که از جمله می‌توان به افزوده‌شدن نمایشگر ۱۲ اینچی، سیستم تهویه‌ی دوبخشی و پکیج کامل کمک‌راننده در نسخه‌ی پایه XL اشاره کرد. همچنین XLT از سیستم تعلیق Heavy-Duty و XLS از صندلی‌های کناری، کف‌پوش موکتی و رینگ‌های آفرودی بهره می‌برد.

به‌نوشته‌ی Carscoops، فورد برخی نسخه‌ها را بازنشسته و برخی را دائمی کرده است؛ نسخه‌ی اسپرت حذف شده است اما نسخه‌ی Black Edition به‌طور دائمی در خط تولید باقی می‌ماند. تریم Tremor نیز برای مدت محدود بازمی‌گردد. در نسخه‌های بالارده، Wildtrak به چراغ‌های Matrix LED، رینگ‌های جدید و سیستم صوتی ۱۰ اسپیکر B&O مجهز شده و نسخه‌ی لوکس پلاتینیوم رنگ جدید سبز Acacia را دریافت کرده است. رپتور بدون تغییر ادامه می‌دهد و به‌زودی نسخه‌ی کاری Super Duty نیز معرفی خواهد شد.

بزرگ‌ترین تغییر فنی فورد رنجر ۲۰۲۶، حذف موتور ۲ لیتری بی‌توربو است. نسخه‌ی پایه حالا از موتور ۲ لیتری تک‌توربو ارتقایافته با زنجیر تایم جدید و سیستم تزریق سوخت بازطراحی‌شده استفاده می‌کند که ۱۷۰ اسب‌بخار و ۴۰۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. بالاتر از آن، موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل با قدرت ۲۵۰ اسب‌بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر قرار دارد. هر دو موتور به گیربکس ۱۰ سرعته اتومات متصل هستند. رپتور همچنان با موتور ۳ لیتری V6 توئین‌توربو ۳۹۸ اسب‌بخاری عرضه می‌شود. در سمت اورست نیز تغییرات مشابه رنجر اجرا و موتور بی‌توربو کنار گذاشته شده است. اورست اکتیو جایگزین نسخه‌های Ambiente و Trend شده و به لیست بلندبالایی از امکانات مجهز است. نسخه‌های اسپورت، Tremor و پلاتینیوم نیز ارتقاهای بیشتری دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام فورد، فروش خودرو رنجر و اورست ۲۰۲۶ از دسامبر ۲۰۲۵ (آذر و دی ۱۴۰۴) آغاز می‌شود و نخستین تحویل‌ها در نیمه‌ی ۲۰۲۶ صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات