فکر میکنید KMC T8 خودرو آفرود است؟ این هیولای آمریکایی نظر شما را تغییر میدهد
تنوع خودرو در بازار ایران نسبتا محدود است و این روزها خودروهای چینی بیش از هر زمان دیگری در خیابانها دیده میشوند. به همین دلیل علاقهمندان به خودروهای آفرودی، گزینههای زیادی پیش روی خود ندارند.
یکی از خودروهای آفرودی شناختهشده در بازار ایران KMC T8 است؛ وانتی که در سال ۱۳۹۹ وارد کشور شد تا خلاء ناشی از نبود تویوتا هایلوکس و وانتهای مطرح دیگر را تا حدودی برای دوستداران این کلاس پر کند.
کیامسی تی ۸ یا همان جک شوالینگ T8 پیکاپ آفرودی خانوادگی سایز متوسط است که از پیشرانهی بنزینی ۲ لیتری توربو با حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد.
شاید T8 در نوع خودش پیکاپی توانمند و آفرودی باشد؛ اما بیشک در برابر غولی همچون فورد F-450 حرفی برای گفتن ندارد.
پخش از رسانه
فورد F-450 به خودیِ خود وانت بسیار غولپیکری است که T8 در کنارش کوچک به نظر میرسد؛ اما یکی از تیونرهای آمریکایی همین هیولای مشکیرنگ را با لاستیکهای ۴۲ اینچی و رینگهای فورجکاریشدهی ۳۰ اینچی بازمهندسی کرد تا با خودرویی حتی غولپیکرتر طرف باشیم.
F-450 را شرکت آکینز فورد در جورجیا سفارشی کرد؛ از سیستم تعلیق پیشرفتهی Any Level Lift گرفته تا جزئیات دستساز داخل و خارج که یک کامیون جانسخت را به ترکیبی از قدرت و تجمل تبدیل میکند.
پخش از رسانه
F-450 سفارشی که تنها تعداد محدودی از آن ساخته شده، صرفاً یک وسیلهی نقلیه نیست. وانتهای آمریکایی در ذهن اکثر ما خودروهایی بزرگ و جانسخت شناخته میشوند؛ اما این نمونهی منحصربهفرد مرزهای ابعاد و اندازه را جابهجا کرد.
نسخهی استاندارد F-450 از پیشرانهی ۶٫۷ لیتری توربودیزل ۸ سیلندر با ۵۰۰ اسب بخار قدرت بهره میبرد که گشتاور خیرهکنندهی ۱۶۲۶ نیوتنمتری دارد. همین اعداد کافی است که تفاوت یک پیکاپ واقعی و نمونههایی که در بازار ایران بهعنوان «پیکاپ» فروخته میشوند، مشخص شود.
اغراق در طراحی نسخهی سفارشی F-450 فریاد میزند، اما حتی نسخهی ساده و معمولی این پیکاپ ارتفاع، طول و قدرت بسیار بیشتری از T8 دارد؛ البته که باید به تفاوت قیمت چشمگیر آنها هم توجه کرد.