این وانت کرهای رقیب مستقیم هایلوس و فورد رنجر است
بازار وانتهای سایز متوسط در جهان داغتر از همیشه دنبال میشود و خودروسازان یکی پس از دیگری وارد رقابت با مدلهای پرفروش فورد رنجر و تویوتا هایلوکس میشوند.
کرهی جنوبی پیشتر با معرفی کیا تاسمان وارد میدان شد و حالا نوبت به KG Mobility (نام جدید سانگیانگ) رسیده که میخواهد نام «موسو» را به زیربرندی برای وانتهای برقی، هیبریدی و بنزینی تبدیل کند.
پس از رونمایی از موسو برقی، این شرکت تیزری از وانت دیگری با کد Q300 بهنمایش گذاشت که ظاهر خشنتر و ماجراجویانهتری دارد و انتظار میرود جایگزین مدل Rexton Sports شود.
در نمای جلو چراغهای LED حالوهوایی شبیه فورد F-150 و بیوایدی شارک دارند و جلوپنجرهی پنجشکافه به سبک جیپ با نوارهای نورانی تزئین شده است. سپر بزرگ با ورودی هوای عریض هم بر حس قدرت تأکید میکند.
در نمای جانبی، پلاستیکهای محافظ با راهنمای جانبی نارنجی به سبک موسو برقی دیده میشود؛ اما طول بیشتر اتاق بار نشان از کشیدگی بخش عقب دارد. ستونها، شیشهها و باربند سقفی تقریباً مشابه مدل فعلی هستند. عقب خودرو با چراغهای LED باریک عمودی و درِ بار حکشده با لوگو KGM طراحی شده است.
تصاویر کابین هنوز منتشر نشده؛ اما انتظار میرود وانت KGM با فضای پنجنفره و نمایشگرهای بزرگ عرضه شود. نسل کنونی رکستون اسپرتس که از سال ۲۰۱۸ تولید میشود (با فیسلیفت در ۲۰۲۳)، روی شاسی نردبانی مشترک با شاسیبلند رکستون بنا شد و با موتورهای بنزینی و دیزلی غیرهیبریدی عرضه میشود.
نسخهی جدید احتمالاً بر همان پلتفرم ارتقایافته سوار میشود؛ با این تفاوت که گزینهی هیبریدی هم به آن اضافه خواهد شد.
معرفی کامل Q300 در ماههای آینده انجام میشود و احتمالا سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهد شد. این وانت علاوهبر کرهی جنوبی میتواند به اروپا، بریتانیا و استرالیا راه پیدا کند و در برابر رقبایی مثل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، میتسوبیشی L200، نیسان ناوارا، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، فولکسواگن آماروک و کیا تاسمان صفآرایی کند.