پیمایش ۷۰۰ کیلومتر بدون شارژ مجدد؛ رقیب خوش‌قیمت شاسی‌بلند شیائومی در راه است

دوشنبه 9 تیر 1404 - 14:20
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم عقب خودرو اکس‌پنگ G7
مدیرعامل شرکت خودروسازی اکس‌پنگ در آستانه‌ی رونمایی از شاسی‌بلند G7، نمونه‌ای خودرو رقیب را خریداری کرد.
تبلیغات

تنها چند روز تا رونمایی از شاسی‌بلند چینی اکس‌پنگ G7 باقی مانده، هه شیائوپنگ، مدیرعامل اکس‌پنگ، از خرید یک دستگاه خودرو شیائومی YU7 (تیپ پرو) خبر داد. او با انتشار پستی در ویبو اعلام کرد نسخه‌ی انتخابی‌اش به ۲۵ اسپیکر، رینگ‌های ۲۰ اینچی و یخچال داخلی مجهز است.

YU7 به‌عنوان رقیب G7 تنها ۱۸ ساعت پس از عرضه، بیش از ۲۴۰ هزار پیش‌فروش قطعی به ثبت رساند و زمان تحویلش بسته به مدل، بین ۳۳ تا ۵۶ هفته اعلام شده است.

اکس‌پنگ G7 شاسی‌بلندی سایز متوسط با توانایی رانندگی خودران سطح سه است که در دو نسخه‌ی مکس و اولترا به بازار می‌آید. پیش‌فروش خودرو با قیمت ۲۳۵,۸۰۰ یوان (حدود ۳۲,۴۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

هر دو تیپ دامنه‌ی حرکتی ۷۰۲ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC)، پلتفرم ۸۰۰ ولتی و قابلیت شارژ فوق‌سریع 5C دارند. طول خودرو ۴,۸۹۲ میلی‌متر، عرض ۱,۹۲۵ و ارتفاعش ۱,۶۵۵ میلی‌متر است و فاصله‌ی محوری به ۲,۸۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

تیپ مکس از دو تراشه‌ی Orin-X انویدیا بهره می‌برد و تیپ اولترا به سه تراشه‌ی اختصاصی Turing AI برای بهبود سیستم خودران و هوش مصنوعی مجهز است. در هر دو تیپ، کمک‌فنرهای تطبیقی CDC با اجزای هیدرولیکی، چهار صندلی تمام‌برقی با قابلیت سردکن، گرم‌کن و ماساژور و تنظیم برقی به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده‌اند.

از جمله امکانات دیگر می‌توان به نمایشگر مرکزی ۱۵٫۶ اینچی، نمایشگر هشت اینچی مخصوص سرنشینان عقب، آینه‌ی دیجیتال ۹ اینچی و میزهای تاشدنی مغناطیسی اشاره کرد.

یکی از فناوری‌های کلیدی G7، سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) پیشرفته‌ای با نام Chasing Light Panoramic HUD است که با همکاری هواوی توسعه یافته و تصویر ۸۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را روی شیشه‌ی جلو منعکس می‌کند و اطلاعاتی مانند مسیر‌یابی، سرعت، برد باتری و وضعیت سیستم کمک‌راننده را نمایش می‌دهد.

نیروی خودرو از موتور برقی با قدرت ۲۹۲ اسب بخار تأمین می‌شود که حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتربرساعت را فراهم می‌کند. باتری از نوع LFP (فسفات آهن-لیتیوم) است.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات