تسلا می‌خواهد سیستم کمک‌راننده FSD را وارد چین کند

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
داخل خودرو تسلا درحال حرکت در خیابان
تسلا قصد دارد سیستم کمک‌راننده‌ی خود را در چین ارائه دهد و در این‌صورت، باید با سیستم‌های مشابه رقبای چینی ازجمله BYD و Nio رقابت کند.
تبلیغات

تسلا سعی دارد نرم‌افزار پیشرفته‌ی کمک‌راننده‌ی خود موسوم‌به FSD را در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ثبت کند. درصورت صدور مجوز، کارمندان تسلا آزمایش سیستم FSD را در چین آغاز خواهند کرد و در نهایت آن را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد.

به‌گزارش رویترز، تصمیم تسلا برای واردکردن سیستم کمک‌راننده‌اش به چین پس‌از سفر ماه گذشته‌ی ایلان ماسک به آن کشور اتخاذ شد. مقامات دولتی چین در سفر مذکور محدودیت‌های استفاده از خودروهای تسلا را لغو کردند و این شرکت موفق شد قراردادی برای جمع‌آوری داده‌های نقشه‌برداری به‌ثبت برساند.

درحال حاضر، هزینه‌ی اشتراک ماهانه و دائمی FSD در ایالات‌متحده به‌ترتیب ۹۹ دلار و ۸٬۰۰۰ دلار است و طبق اعلام منابع آگاه، مشتریان چینی نیز باید هزینه‌ی مشابهی برای استفاده از سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا پرداخت کنند.

درصورت ورود FSD به چین، این سیستم باید با فناوری‌های کمک‌راننده‌ی خودروسازان بزرگ چینی ازجمله BYD ،Nio و XPeng رقابت کند.

نسخه‌ی محدود FSD تسلا درحال حاضر در چین ارائه می‌شود و شباهت زیادی به سیستم Autopilot این شرکت دارد. FSD می‌تواند در فرمان‌دهی به رانندگان کمک کند، اما نمی‌تواند خودرو را به‌طور خودکار در خیابان‌های شهر به‌حرکت دربیاورد.

تسلا هنوز FSD را در اروپا ارائه نداده است. این شرکت برای دریافت تأییدیه‌ی ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌اش در اروپا باید به‌طور قانع‌کننده‌ای نشان دهد خودروهای مجهز به FSD حداقل به اندازه‌ی خودروهایی که از این ویژگی بهره نمی‌برند ایمن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات