قدرت‌نمایی شاسی‌بلند ۲۰۲۴ هیوندای؛ لامبورگینی و پورشه مغلوب شدند [تماشا کنید]

دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای جلو هیوندای Ioniq 5 N در پیست
شاسی‌بلند اسپرت هیوندای در درگی تماشایی توانست رقبای قدرتمند و گران‌قیمت خود را شکست بدهد.
تبلیغات

هیوندای Ioniq 5N، کراس‌اوور برقی و اسپرت هیوندای، در مسابقه‌ی درگ بین کرا‌س‌اوورهای لوکس و اسپرت بنزینی مطرح بازار از جمله لامبورگینی اوروس پرفورمانته با ۶۵۷ اسب بخار و پورشه ماکان GTS، عملکردی درخشان از خود به نمایش گذاشت و به پیروزی رسید.

هیوندای آیونیک 5N با ۶۴۱ اسب بخار، قدرتمندترین خودرو تاریخ هیوندای محسوب می‌شود. این خودرو به محض شروع رقابت به‌لطف گشتاور بلادرنگ موتورهای برقی، تمام رقبایش را پشت‌سر گذاشت و تا پایان رقابت فاصله‌ی خود را حفظ کرد.

آیونیک 5N شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر‌برساعت سه ثانیه‌ای دارد و توانست مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱٫۱ ثانیه طی کند. قیمت خودرو اسپرت هیوندای آیونیک 5N در اروپا ۶۱٬۶۰۰ یورو است که اختلاف چشمگیری با لامبورگینی اوروس ۲۵۱٬۵۰۰ یورویی دارد.

آیونیک 5N روی پلتفرم اصلاح‌شده‌ی E-GMP ساخته شده و به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (e-LSD) در عقب، سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم دمپرها به‌صورت الکترونیکی و قابلیت N Grin Boost مجهز است.

کراس‌اوور اسپرت هیوندای سپر جلو مشکی براق، جلوپنجره‌ی کم‌ارتفاع‌ و اسپویلر عقب دارد که همگی برای بهینه‌سازی جریان هوا و به حداکثر رساندن عملکرد خودرو، مهندسی شده‌اند.

بدنه‌ای با ارتفاع‌ کم و عریض‌ و ترکیب تایر و رینگ‌های بزرگ‌، ظاهری تهاجمی به آیونیک 5N بخشیده‌اند. سیستم تعلیق جلو و عقب نسبت‌به آیونیک ۵ معمولی بازطراحی شده‌اند تا عملکرد خودرو در پیست بهبود یابد. در داخل کابین، صندلی‌های اسپرت با لوگو N، فرمان منحصربه‌فرد و کنسول مرکزی سفارشی قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات