دولت آمریکا خودروهای خودران گوگل را زیر ذره‌بین می‌برد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو خودران ویمو گوگل / waymo google
اداره‌ی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا در حال بررسی ده‌ها حادثه‌‌ی مربوط‌ به خودروهای خودران گوگل است.
تبلیغات

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا (NHTSA) تحقیقاتی را درزمینه‌ی عملکرد خودروهای خودران گوگل که تحت برند Waymo فعالیت می‌کنند، آغاز کرده است. این تصمیم پس‌ از گزارش‌های مرتبط با رانندگی غیرایمن خودروهای خودران گوگل که احتمالاً قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کرده‌اند، اتخاذ شد.

به‌گزارش رویترز، NHTSA پس از دریافت ۲۲ گزارش از حوادث مختلف، ازجمله ۱۷ مورد تصادف، ارزیابی اولیه‌ی خود را روی حدود ۴۴۴ خودرو ویمو آغاز کرده است. این حوادث شامل تصادف و رفتار رانندگی ناایمن می‌شود که ازجمله می‌توان به برخورد با اشیای ثابت و نیمه‌متحرک، رانندگی در لاین‌های مخالف و ورود به مناطق در حال ساخت‌و‌ساز اشاره کرد.

ویمو سابقه‌ی خود را درزمینه‌ی ایمنی و عملکرد در ده‌ها میلیون کیلومتر رانندگی خودروهای خودرانش ارائه داده و از تعهد جدی به شفافیت در ایمنی سخن گفته است. این شرکت می‌گوید که به همکاری با NHTSA ادامه خواهد داد.

تحقیقات درباره‌ی تصادف خودروهای خودران گوگل اولین قدم NHTSA در بررسی عملکرد این خودروها محسوب می‌شود. این سازمان عملکرد سیستم رانندگی خودکار Waymo را در شناسایی و واکنش به علائم راهنمایی و رانندگی و نیز اجتناب از برخورد با اشیاء و وسایل نقلیه‌ی ثابت و نیمه‌متحرک ارزیابی خواهد کرد.

درحال‌حاضر، ویمو به بیش‌ از ۵۰ هزار مسافر در برخی از چالش‌برانگیزترین و پیچیده‌ترین محیط‌های شهری، خدمات ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات