نقص فنی جنجالی خودرو SU7؛ شیائومی رسما عذرخواهی کرد

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو شیائومی SU7 Max / ماشین Xiaomi از نمای جلو مدل سفید
یکی از خریداران شیائومی SU7 اعلام کرد خودرو او پس‌از طی کردن فقط ۳۹ کیلومتر، با نقص فنی مواجه شده است.
تبلیغات

یکی از دارندگان خودرو برقی شیائومی SU7 به نام آقای ون، با انتشار ویدئویی توجه بسیاری از رسانه‌ها را جلب کرد. بر اساس این ویدئو، خودرو پس‌از طی کردن فقط ۳۹ کیلومتر دچار نقص فنی شده است.

به‌گفته‌ی آقای ون، بازرسی‌های اولیه هیچ مشکلی را در خودرو او نشان نداده‌اند. اتفاق مذکور جرقه‌ای برای ایجاد بحث‌ درمورد کیفیت فنی خودرو شیائومی بود و اکنون آقای ون مصرانه خواستار جایگزینی خودرو با نمونه‌ای سالم است.

آقای ون با انتشار تصاویری از گفت‌وگوی خود با تیم خدمات پس‌از فروش شیائومی، به آن‌ها اعلام کرد به‌دنبال تعویض خودرو است و نه بازگشت وجه.

خودرو شیائومی SU7 که دچار نقص فنی شده است
Auto Home

واحد خدمات پس‌از فروش شیائومی اعلام کرده است که خودروی آقای ون برای یافتن دلیل دقیق بروز مشکل، باید به کارخانه انتقال یابد. تیم شیائومی اشاره کرد که امکان تعمیر فوری خودرو در محل وجود ندارد.

واحد خدمات پس‌از فروش شیائومی در بخشی از پیام خود به آقای ون گفت: «پس‌از انجام بررسی‌های لازم، خودرو به شما تحویل داده خواهد شد. این فرایند با هدف اطمینان از کیفیت نهایی محصولات انجام می‌شود و شاید زمان‌بر باشد. از بابت تجربه‌ی ناخوشایند خرید خودرو عذرخواهی می‌کنیم.»

تیم خدمات پس‌از فروش شیائومی درنهایت با اصرار آقای ون با درخواست او مبنی‌بر جایگزینی خودرو موافقت کرد. سخنگوی شیائومی در این مورد گفت: «درصورتی‌که شماره‌ی سفارش اولیه تغییری نکند، بر اساس همان شماره، درخواست تولید خودروی جدید را به بخش مربوطه ارسال خواهیم کرد.» البته درحال حاضر به‌دلیل حجم بالای سفارشات، امکان تحویل خودروی جایگزین در زمان کوتاه وجود ندارد.

به‌نوشته‌ی سایت چینی Auto Home، شیائومی سعی دارد علت بروز مشکل فنی در خودروی SU7 آقای ون را شناسایی و نسبت‌به رفع آن اقدام کند. شیائومی برای جبران خسارت در دوران انتظار برای تحویل خودروی جایگزین، حق ایاب و ذهاب را به‌صورت روزانه در اختیار آقای ون قرار خواهد داد. نحوه‌ی جبران خسارت به انتخاب او می‌تواند به صورت نقدی (حدود ۲۰ دلار) یا امتیاز درون‌سیستمی (با ارزش معادل) باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات