خودرو اکسید Exlantix ET با طراحی لوکس به‌نمایش درآمد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای جلو خودرو چری اکسید Exlantix-ET
خودرو لوکس اکسید Exlantix ET با فناوری‌های پیشرفته و قابلیت‌های خودران در رویداد خودرو پکن به نمایش گذاشته شد.
تبلیغات

اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ کراس‌اوور لوکس Exlantix ET را به نمایش گذاشت. این خودرو در بازار چین با نام Sterra ET شناخته می‌شود.

Exlantix ET در دسته‌ی کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد و دارای ابعاد ۱٫۶۹ در ۱٫۹۷ در ۴٫۹۵ متر و فاصله‌ی بین محوری سه متر است.

نمای داخلی خودرو چری اکسید Exlantix ET
Chery

کراس‌اوور جدید اکسید بر اساس پلتفرم برقی چری ساخته شده است. از شاخصه‌های طراحی این خودرو می‌توان به جلوپنجر‌ه‌ی بسته و چراغ‌های باریک جلو، چراغ‌های خطی عقب و دستگیره‌های مخفی‌شونده اشاره کرد.

نمای جانبی خودرو چری اکسید Exlantix ET
Chery

Exlantix ET به ۳۰ حسگر و دو تراشه‌ی Orin-X مجهز است تا قابلیت‌های کمک‌راننده‌ی پیشرفته را در سناریوهای رانندگی شهری و جاده‌ای تحقق بخشد.

نمایشگر مرکزی خودرو اکسید Exlantix ET
صندلی‌های عقب خودرو اکسید Exlantix ET

در داخل کابین، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی قرار دارد و بسیاری از قابلیت‌های خودرو از طریق آن کنترل می‌شوند. گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی Lion Melody Max با ۲۳ اسپیکر، سانروف و سیستم نظارت‌بر سلامتی با قابلیت تشخیص ضربان قلب و فشار خون از دیگر آپشن‌های خودرو لوکس اکسید است.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو اکسید Exlantix ET
نمای جلو خودرو اکسید Exlantix ET

قدرت Exlantix ET در بهترین تیپ از دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب تأمین می‌شود که مجموع توان آن‌ها به ۵۵۳ اسب بخار می‌رسد. به‌لطف این قدرت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت خودرو مورد بحث ۵٫۴۶ ثانیه است.

خودرو جدید اکسید از باتری LFP 2.0 Shenxing ساخت CATL بهره می‌برد. طی آزمایش سرمای شدید در دمای ۲۰- درجه‌‌ی سانتی‌گراد، شارژ باتری خودرو از ۲۰ به ۸۰ درصد تنها ۲۴ دقیقه طول کشید. در شرایط عادی در دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد، خودرو می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۴۰۰ کیلومتر مسافت طی کند. قیمت خودرو از ۳۳ هزار دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات