خودرو لوکس ۲۰۲۴ تسلا با تیزری پرهیاهو رونمایی شد؛ پرقدرت‌تر و چشم‌نوازتر از قبل

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
خودرو تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ از نمای نزدیک بخش جلو
تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ با تغییرات ظاهری نسبتاً اندک و قدرت بیشتر و فرمان‌پذیری بهتر رسماً رونمایی شد.
تبلیغات

پس از انتشار شایعه‌های فراوان، تسلا سرانجام نسخه‌ی جدید Performance خودرو سدان مدل ۳ را رونمایی کرد. معرفی این خودرو جدید تلاش تسلا برای مبارزه با افت درخورتوجه تقاضا را نشان می‌دهد.

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که نسخه‌ی ۲۰۲۴ خودرو مدل ۳ به سیستم تعلیق انطباقی جدید مجهز است تا فرمان‌پذیری و راحتی خودرو افزایش پیدا کند.

تسلا مدل ۳ جدید با هربار شارژ تا ۲۹۶ مایل (۴۷۶ کیلومتر) مسافت طی می‌کند و به‌لطف توان ۵۱۰ اسب‌بخار، در ۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل‌برساعت (۹۶ کیلومتربرساعت) می‌رسد. قیمت خودرو جدید تسلا از ۵۲٬۹۹۰ دلار شروع می‌شود.

خودرو تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ از نمای بالا در جاده
Tesla

نسل جدید Model 3 Performance درمقایسه‌با نسل قبل ۳۲ درصد توان بیشتر و ۱۶ درصد گشتاور بیشتر دارد و درگ آن ۵ درصد کاهش یافته است.

تمامی پیشرفت‌ها در حالی حاصل می‌شوند که مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ به‌لطف واحد محرکه‌ی جدید و اصلاح دیفیوزر و اسپویلر عقب، انرژی کمتری از نسخه‌ی ۲۰۲۳ مصرف می‌کند.

خودرو تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ از نمای پشت
Tesla

تسلا بخش جلویی و پشتی مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ را تا حدی اصلاح کرده‌ است تا این خودرو هیجان‌انگیز ازلحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با سایر نسخه‌های جدید تسلا مدل ۳ داشته باشد.

نمای کابین خودرو تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴
Tesla

با وجود تفاوت‌های ظاهری، مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ همچنان شباهت‌های زیادی به سایر نسخه‌های جدیدی دارد که سال گذشته رونمایی شده بودند. بدین‌ترتیب، در مدل ۳ پرفورمنس جدید نیز شاهد استفاده از نوار نوری جذابی در اطراف کابین و سیستم بهتر برای عایق‌بندی صدا و متریال لوکس‌تر هستیم. مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ افزون‌بر این مشخصات از نمایشگر لمسی جدید برخوردار است.

مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ درحالی رونمایی می‌شود که تسلا با یکی از بدترین دورانش در سال‌های اخیر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. حجم عرضه‌ی خودروهای این شرکت در فصل اول ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۰ درصد کمتر از فصل پایانی ۲۰۲۳ بود. همچنین، ارزش سهام تسلا از آغاز سال ۲۰۲۴ روند نزولی طی کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات