این فرزترین خودرو مرسدس در دنیا است

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
GT 63 S E Performance از نمای سه‌چهارم جلو ایستاده
مرسدس ای‌ام‌جی GT63 S E Perfomance در شتاب اولیه حتی ابرخودرو AMG ONE را نیز پشت سر‌ می‌گذارد.
تبلیغات

مرسدس ای‌ام‌جی سرانجام از قدرتمند‌ترین محصول تولیدی خود تا به امروز پرده برداشت: کوپه‌ی دو درِ GT63 S E Perfomance. این هیولای پلاگین هیبریدی با ترکیب یک موتور ۴٫۰ لیتری V8 توربوی دوقلو با موتور برقی، خروجی‌ دیوانه‌وار ۸۰۵ اسب‌بخار و ۱٬۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان می‌آورد.

نمای نزدیک جلو از GT 63 S E Performance
Mercedes AMG

به‌لطف پیشرانه‌ی هیبریدی یاد‌شده، GT63 S E Performance تنها در ۲٫۷ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر‌برساعت می‌رسد تا با پیشی گرفتن از ابرخودرو AMG ONE با شتاب ۲٫۹ ثانیه‌ای، جایگاه سریع‌ترین خودروی تولیدی ای‌ام‌جی در شتاب اولیه را از آن خود کند.

با‌این‌همه، GT63 S E Performance، تخت‌گاز با حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر‌برساعتی‌اش، از شکستن رکورد ۳۵۲ کیلومتر‌برساعتی AMG One ناکام می‌ماند.

نمایی از بالا از موتور GT 63 S E Performance با کاپوت باز
Mercedes AMG

به‌ گزارش Autoweek، پیشرانه‌ی بنزینی GT63 S E Performance به‌تنهایی قدرتی معادل ۶۰۳ اسب‌بخار تولید می‌کند؛ موتور الکتریکی نصب‌شده روی محور عقب، ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار راننده می‌گذارد.

GT 63 S E Performance از نمای کناری
نمای سه‌چهارم عقب از GT 63 S E Performance

موتور الکتریکی GT63 S E Performance را یک باتری ۶٫۱ کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌کند؛ تمرکز باتری بر افزایش عملکرد GT63 است و مرسدس برای استخراج بیشترین نیرو در زمان نیاز، دمای آن را به‌شدت کنترل می‌کند.

نمایی از چرخ و جلوی GT 63 S E Performance
Mercedes AMG

وظیفه‌ی انتقال نیرو در خودرو تازه‌ی آلمانی‌ها برعهده‌ی جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه و سیستم تمام‌چرخ متحرکِ +4Matic ای‌ام‌جی است. موتور الکتریکی به‌طور معمول تنها چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد؛ اما می‌تواند در صورت تشخیص سرخوردن، گشتاور را به محور جلو نیز ارسال کند.

نمای پانوراما از فضای داخلی GT 63 S E Performance شامل داشبورد فرمان صندلی‌ها
Mercedes AMG

برای مهار کردن شتاب و سرعت سرسام‌آور GT63 S E Performance، ترمزهای سرامیکی کربنی غول‌پیکر با کالیپرهای ۶ پیستونی و دیسک‌های ۱۶٫۵ اینچی (۴۲ سانتی‌متری) در جلو و دیسک‌های ۱۵ اینچی (۳۸ سانتی‌متری) با کالیپرهای تک پیستونی در عقب در نظر گرفته شده‌اند. چرخ‌ها، ۲۰ اینچی (۵۰٫۸ سانتی‌متری) هستند و امکان انتخاب چرخ‌های ۲۱ اینچی (۵۳٫۳ سانتی‌متری) هم محفوظ است.

کابین GT 63 S E Performance شامل صندلی راننده و سرنشین
نشان موتور V8 توربوی دوقلو روی بدنه‌ی GT 63 S E Performance
GT 63 S E Performance از نمای سه‌چهارم جلو درحال حرکت
شارژر متصل به پورت شارژ GT 63 S E Performance
نمای جلو از GT 63 S E Performance
GT 63 S E Performance از نمای بالا

از لحاظ ظاهری، تشخیص مدل E Performance از مدل استاندارد GT 63 بدون چشم‌های مسلح کار هرکسی نیست؛ درواقع تنها راه تشخیص این دو، نشان‌‌های روی صندوق عقب خودرو و یک پورت شارژ در کابین پشتی است.‌

همچنین، تغییرات خاصی روی سیستم آیرودینامیک فعال خودرو برای سازگاری آن با پیشرانه‌ی هیبریدی اعمال شده است که از دید پنهان هستند.

ای‌ام‌جی هنوز حرفی از قیمت GT63 S E Performance 2025 به‌میان نیاورده است؛ اما انتظار داریم که وقتی در اواخر ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد، قیمت این غول هیبریدی از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار هم فراتر برود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات