با فشار دولت ایتالیا، نام خودرو آلفا رومئو «میلانو» تغییر کرد

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آلفا رومئو جونیور
آلفا رومئو میلانو خودرو جذاب و چشم‌نوازی است که دولت ایتالیا از نامش رضایت ندارد.
تبلیغات

کراس‌اوور برقی جدید آلفا رومئو به نام میلانو با طراحی چشم‌نوازش در دنیای خودرو سروصدای زیادی به‌پا کرده است. حالا دولت ایتالیا می‌گوید نام این خودرو قوانین ملی ایتالیا را نقض می‌کند.

خودرو میلانو در کشور لهستان تولید خواهد شد و به‌گفته‌ی دولت ایتالیا، خودرویی که در کشور دیگری تولید می‌شود نباید نامش میلانو باشد.

نمای عقب خودرو آلفا رومئو جونیور
نمای جانبی خودرو آلفا رومئو جونیور
نمای جلویی خودرو آلفا رومئو جونیور

آلفا رومئو اعلام کرد که میلانو اکنون رسماً «جونیور» نامیده می‌شود. ژان‌فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفا رومئو، ضمن اعلام این تغییر از دولت ایتالیا برای تبلیغ رایگان جونیور تشکر کرد.

با وجود اینکه آلفا رومئو مطمئن بود نام میلانو کاملاً قانونی است، مدیران شرکت تأکید کردند که تمرکز باید روی طراحی و عملکرد خودرو باشد، نه اختلافات سیاسی.

نمای داخلی خودرو آلفا رومئو جونیور

نام جونیور تاریخچه‌ی نسبتاً طولانی‌‌ای در آلفا رومئو دارد. GT 1300 Junior که در سال ۱۹۶۶ معرفی شد، یک خودرو اسپرت بود که برای جذب خریداران جوان طراحی شده بود. این خودرو به موفقیت چشمگیری رسید و بیش از ۹۲ هزار دستگاه در طول حضورش در بازار فروخته شد.

آلفا رومئو جونیور (میلانو سابق) یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور با ظاهری تهاجمی است و اولین خودرو تمام الکتریکی آلفا رومئو محسوب می‌شود که خودروساز ایتالیایی وعده‌ی عملکرد و تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیزی با آن می‌دهد. قیمت خودرو از ۳۸٬۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات