خودروهای برقی فراری در جاده‌ها غرش خواهند کرد

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو فراری
فراری از برنامه‌های خود برای تولید و عرضه‌ی خودروهای برقی خبر داد. امضای این شرکت همچنان پای خودروهای الکتریکی نیز حفظ خواهد شد.
تبلیغات

اولین خودرو برقی فراری در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری، در گفت‌وگو با CNBC اعلام کرد که شرکتش همچنان بر استایل و عملکرد خودروهای برقی خود تأکید و حس بی‌نظیر برندش را حفظ خواهد کرد.

ویگنا با اشاره به اینکه خودروهای برقی فراری بی‌صدا نیستند، خاطرنشان کرد که این شرکت در حال کار روی امضای منحصربه‌فردی برای خودروهای برقی خود است. غول خودروسازی دنیا در سال ۲۰۲۳ نیز حق‌ اختراع اگزوز مخصوص خودروهای الکتریکی را ثبت کرده است. ظاهراً مشتریان فراری در درجه‌ی اول بر ارائه‌ی حس خودروهای لوکس اهمیت می‌دهند.

خودرو فراری

ویگنا از سال ۲۰۲۱ سکان هدایت فراری را دراختیار دارد. او مطمئن است که شرکتش هنوزهم می‌تواند با استفاده از فناوری اگزوز خودروهای برقی، به‌ روشی منحصربه‌فرد تجربه‌ی رانندگی خاصی ارائه دهد.

حدود ۱۸ ماه تا معرفی خودرو برقی فراری فاصله داریم و در آن زمان مشخص خواهد شد که فناوری اگزوز مخصوص خودروهای الکتریکی به چه معنا است.

فراری خط‌تولید خود را الکتریکی می‌کند و هم‌زمان به سرمایه‌گذاری در صنعت موتورهای بنزینی ادامه خواهد داد. تأسیسات این شرکت برای ساخت موتورهای الکتریکی و اینورترهای برقی در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) افتتاح خواهد شد.

ازنظر ویگنا، موتورهای بنزینی به‌طور کامل از بازار خودروهای لوکس محو نخواهند شد و هم‌زمان درکنار خودروهای هیبریدی و برقی عرضه خواهند شد.

فراری تا سال ۲۰۲۶ حدود ۶۰ درصد از خط‌تولید خود را الکتریکی خواهد کرد. این شرکت می‌تواند موتورهای بنزینی را تا سال‌ها در جاده‌ها نگه دارید و درعین‌حال با پیشرفت فناوری‌هایش، از انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر بکاهد. این هدفی است که بسیاری از دولت‌ها در سرتاسر جهان به‌دنبالش هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات