این خودرو گران‌‌قیمت‌ترین پلاک دنیا را دارد

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلوی رولزرویس کولینان منصوری به رنگ آبی با پلاک P7  در شهر
گران‌‌قیمت‌ترین پلاک دنیا در یک مزایده با قیمت بسیار بالایی فروخته شد.
تبلیغات

پلاک بسیار خاص P7 به قیمت ۵۵ میلیون درهم (حدود ۱۵ میلیون دلار) طی مزایده‌ای در دبی به فروش رفت و رکورد جهانی را شکست. رکورد قبلی در اختیار پلاک شماره‌ی یک بود که سال ۲۰۰۸ با قیمت ۱۴٫۲ میلیون دلار به فروش رسید.

نمای جلوی رولزرویس کولینان سفارشی به رنگ آبی با پلاک P7

هر سال، ثروتمندترین افراد در امارات متحده‌ی عربی با حمایت نخست وزیر این کشور در هتل چهار فصل در ساحل جمیرا برای مزایده‌ی بهترین پلاک‌ها گرد هم می‌آیند که از یک سو به پیشنهاددهندگان این شانس را می‌دهد که صاحب پلاک‌های ویژه و منحصربه‌فرد شوند و از سوی دیگر منابع مالی کافی برای خیریه جمع‌آوری می‌شود.

رولزرویس کولینان سفارشی منصوری از نمای سه‌چهارم جلو رنگ آبی و مشکی

پلاک گران‌قیمت P7 روی رولزرویس کولینان سفارشی و تیون‌شده توسط منصوری به نام Linea D’Oro نصب می‌شود. کولینان تنها کراس‌اوور رولزرویس است و قیمت بالایی دارد و نمونه‌های سفارشی آن احتمالاً میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشند.

نمای عقب خودروی رولزرویس کولینان منصوری با پلاک P7 درحال حرکت

رولزرویس کولینان به موتور ۶٫۷ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی تویین توربو مجهز است که ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. چنین قدرتی این کراس‌اوور سه تنی را ظرف ۴٫۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتردرساعت می‌رساند.

نسخه‌ی سفارشی کولینان توسط منصوری از رنگ خاصی بهره می‌برد که در جلو آبی است و به رنگ مشکی در عقب خودرو ختم می‌شود. کاپوت فیبرکربنی خودرو نیز توسط منصوری طراحی شده و طلای ۱۸ عیار درون آن می‌درخشد. رینگ‌های ۲۴ اینچی خودرو نمای خاص و سفارشی خودرو را تکمیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات