به «هیولا» سلام کنید؛ ابرخودرو جیمز باند با سیستم دید در شب و بدنه ضدگلوله

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه‌چهارم از جلوی رضوانی بیست ۲۰۲۴ در یک گاراژ - رنگ قرمز
رضوانی خودرو اسپرت هیجان‌انگیزی رونمایی کرده است که قیمت سرسام‌آوری دارد و گلوله از آن عبور نمی‌کند.
تبلیغات

رضوانی موتورز، خودرو ساز مستقر در کالیفرنیا، به مناسبت دهمین سالگرد فعالیتش، نسخه‌ای تازه از ابرخودرو دیوانه‌کننده‌ی بیست (Beast) را معرفی کرد؛ برخلاف اولین خودرو که بر پایه‌ی آریل اتم و لوتوس الیزه ساخته شده بود، رضوانی این بار به سراغ شورلت کوروت C8 رفته و با افزودن چاشنی‌های خود، آن را به ابرخودرویی زره‌پوش با بدنه‌ای جدید و قدرت خیره‌کننده‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است.

نمای سه‌چهارم از سمت راننده رضوانی بیست ۲۰۲۴ با درهای نیمه باز در یک سالن - رنگ قرمز

قلب تپنده‌ی بیست ۲، موتور ۶٫۲ لیتری V8 کوروت C8 است که به لطف تقویت‌شدن با دو توربوشارژر، در حالت Beast Mode قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱٬۱۹۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس دو کلاچه‌ی هشت سرعته به چرخ‌های ۲۰ اینچی عقب منتقل می‌شود و به بیست اجازه می‌دهد تا تنها در ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد و مسیر ۴۰۰ متری را در ۹٫۶ ثانیه طی کند.

محفظه‌ی موتور رضوانی بیست ۲۰۲۴ بدون درپوش - رنگ قرمز

برای مهار کردن تمام این قدرت، رضوانی بدنه‌ی C8 را با فیبر کربن سبک‌وزن پوشانده است تا بیست با وزن تنها ۱٬۳۵۲ کیلوگرم، حدود ۳۰۰ کیلوگرم از نسخه‌ی تولیدی کوروت سبک‌تر باشد. رضوانی ادعا می‌کند که ساختار فیبر کربنی این ابرخودرو، از همان رزین‌های مقاوم در برابر حرارت بالا که در جنگنده‌های آمریکایی استفاده می‌شوند، بهره می‌برد.

نمای سه‌چهارم از جلوی رضوانی بیست ۲۰۲۴ در جاده - رنگ قرمز

از نظر بصری، بیست برخی از ویژگی‌های طراحی C8 مانند ورودی‌های هوای جانبی و سقف قابل جابه‌جایی تارگا را حفظ می‌کند؛ اما رضوانی خطوط تیزتر کوروت را صاف کرده است تا به بیست ظاهری عجیب‌و‌غریب و ابرخودرویی بدهد. سایر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شامل یک سیستم اگزوز چهارگانه و درهای پروانه‌ای «بال اژدها» است.

نمایی از بخش پشتی رضوانی بیست ۲۴ در یک سالن تاریک- رنگ قرمز

کابین بیست اجزای کوروت را با جزئیات سفارشی مانند روکش‌های تازه و فرمان U-شکل به سبک فرمول یک ترکیب می‌کند. از کنسول میانی پر از دکمه‌ی C8 در بیست خبری نیست.

آنچه بیست را واقعاً متمایز می‌کند، آپشن‌های اضافه‌ای است که رضوانی برایش در نظر گرفته؛ برای مثال می‌توانید با پرداخت ۵۵٬۰۰۰ دلار اضافی و خرید پکیجی ویژه، بیست را با روکش زرهی و شیشه‌ی ضدگلوله تحویل بگیرید.

نمای داخلی رضوانی بیست ۲۰۲۴ از سمت راننده - تریم مشکی و خاکستری

هیچ‌چیز به پای «پکیج ۰۰۷» که با ۴۵٬۰۰۰ دلار مجموعه‌ای از ابزارهای جاسوسی هالیوودی را به بیست اضافه می‌کند، نمی‌رسد؛ از جمله قابلیت‌های جیمز باندی این پکیج می‌توان به سیستم دیددر‌شب حرارتی، آژیر، چراغ‌های چشمک‌زن، سیستم ارتباط داخلی، تایرهای ضدپنچری و ماسک‌های گاز اشاره کرد.

نمایی از بخش پشتی رضوانی بیست ۲۴ در یک محوطه- رنگ قرمز
نمای نزدیک از تایر و قسمت جلویی رضوانی بیست ۲۰۲۴- رنگ قرمز
محفظه‌ی موتور رضوانی بیست ۲۰۲۴ با درپوش - رنگ قرمز
اگزوز رضوانی بیست ۲۰۲۴- رنگ قرمز
نمای کناری نیمه‌ی جلویی رضوانی بیست ۲۰۲۴ با درِ محفظه‌ی جلویی باز- رنگ قرمز
نمای سه چهارم از بالا به بخش جلویی رضوانی بیست ۲۰۲۴ - درِ کاپوت جلویی باز- رنگ قرمز

دیگر ویژگی‌های پکیج مورد بحث آنقدر باورنکردنی‌اند که تعجب می‌کنیم چطور نصب آن‌ها روی یک خودرو قانونی است؛ این ویژگی‌ها شامل رهاساز اسپری فلفل، پرده‌ی دود برای استتار، دستگیره‌های درِ برقی، چراغ‌های کورکننده، محافظت در برابر پالس الکترومغناطیسی، قفل‌های مغناطیسی و سیستم تشخیص مواد منفجره می‌شوند.

تنها ۲۰ نمونه از این ماشین عجیب‌و‌غریب ساخته خواهد شد که هر کدام قیمت پایه‌ی ۴۸۵٬۰۰۰ دلاری دارند؛ هرچند این مقدار حدود ۷ برابر قیمت یک کوروت C8 استاندارد است اما در مقایسه با سایر ابرخودروهای با عملکرد مشابه، منطقی به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات