ربات‌های یخ‌زده؛ سرمای آمریکا خودروهای تسلا را به دردسر انداخت

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سرمای شدید هوا در آمریکا، مالکان خودروهای تسلا را با مشکل جدی مواجه کرده است.
تبلیغات

در پی بارش برف و سرمای شدید در ایالت شیکاگوی آمریکا دمای هوا به منفی ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد رسیده است و مالکان تسلا از عدم توانایی شارژ کردن باتری خودرو یا نگهداری شارژ در هوای سرد به‌شدت خشمگین شده‌اند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تاکنون بارها گفته بود که محصولات این شرکت ربات‌های چهارچرخ هستند، نه خودرو. حالا زمین‌گیر شدن این ربات‌ها سروصدای زیادی به پا کرده است.

فاکس ۳۲ گزارش می‌دهد ده‌ها نفر در ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا در شهر ویندی صف کشیده‌اند. برخی مالکان حتی خودروهای خود را ترک می‌کنند و ازدحام زیادی در ایستگاه‌های شارژ عمومی ایجاد شده است.

مشکل یادشده، ایراد بزرگ خودروهای برقی را برجسته می‌کند. باتری‌ خودروهای برقی در دمای انجماد بسیار سریع‌تر تخلیه می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد.

تابستان گذشته گزارش شده بود که تسلا تیمی برای لغو قرار ملاقات‌ها با مشتریان ناراضی ایجاد کرده است. بسیاری از شکایات مربوط به آسیب‌پذیر‌ بودن خودروهای تسلا در هوای سرد بود.

قانون‌گذاران کره‌ی جنوبی سال گذشته تسلا را به‌خاطر ادعاهای اغراق‌آمیز در مورد برد خودروهایش در هوای سرد، ۲ میلیون دلار جریمه کردند. گزارش شده بود که برد مفید خودروهای تسلا در آب‌وهوای سرد بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

باتری خودروهای برقی نه‌تنها در هوای سرد زودتر تخلیه می‌شود، بلکه قابلیت شارژ سریع را نیز از دست می‌دهد. باتری این خودروها برای شارژ شدن سریع باید در دمای بهینه قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات