سیستم هوشمند لومینار امنیت رانندگی را افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مسابقه‌ فرمول ۱ بنز در جاده با لوگو لومینار
لومینار سیستم رانندگی اضطراری خود را رونمایی کرده و قرار است آن را در یکی از خودروهای فرمول ۱ بنز آزمایش کند.
تبلیغات

شرکت Luminar، تولیدکننده‌ی سیستم‌های کنترل خودران وسایل نقلیه،‌ قابلیت جدیدی به نام رانندگی اضطراری خودکار (AES) را با استفاده از حسگر لایدار Iris Plus خود معرفی کرد. ایده‌ی این روش، استفاده از سنسور لیزری، به‌همراه سیستم‌های ایمنی دیگر خودرو برای پیشگیری فعال از تصادفات، بدون دخالت راننده است.

تمام وسایل نقلیه باید دارای ترمز اضطراری خودکار باشند، اما این فناوری به خوبی در جلوگیری از تصادفات، به ویژه در سرعت‌های بالا، عمل نمی‌کند. بنابراین رانندگی خودران در شرایط اضطراری می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

لومینار سیستم AES خود را در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشت و امیدوار است که لایدار با برد بلند تا ۳۰۰ متر، در شرایط مناسب بتواند موانع را شناسایی کرده و اقدامات لازم را حتی قبل از راننده انجام دهد.

این کار به صورت ایمن، هم برای راننده و هم برای دیگران در جاده، امری حیاتی برای موفقیت سیستم AES لومینار خواهد بود. آزمایش‌های متعددی که توسط سازمان‌های مختلف انجام می‌شود، تعیین خواهند کرد که آیا ادعاهای شرکت قابل تأیید است یا خیر.

اکثر رانندگان برای شرایطی که ماشین‌شان تصمیماتی را به جای آن‌ها بگیرد، آماده نیستند و اغلب از شنیدن و دیدن هشدارها و اعلان‌های زیاد شکایت می‌کنند. بنابراین می‌توان تصور کرد که رانندگان چگونه نسبت‌به حرکت ناگهانی خودرو برای اجتناب از یک مانع،‌ که ممکن است یک ظرف پلاستیکی کوچک باشد، واکنش نشان می‌دهند. لومینار باید اطمینان حاصل کند که سیستم رانندگی اضطراری‌اش به‌خاطر علائم غیر ضروری فعال نشود.

لومینار پیش از این اعلام کرده بود که با مرسدس بنز برای قرار دادن حسگر لایدار Iris Plus در خودرو مسابقه‌ای فرمول ۱ همکاری خواهد کرد. لومینار در این پروژه با تیم AMG Petronas F1 همکاری می‌کند و قصد دارد سنسور خود را در خودرو Mercedes-AMG GT آزمایش کند.

لومینار به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت لایدار ظاهر شده و توانسته است نظر خودروسازان مطرحی را به خودش جلب کند. این شرکت علاوه‌بر مرسدس بنز، قراردادهایی با ولوو، آئودی، مؤسسه‌ی تحقیقات تویوتا، اینتل Mobileye، ایرباس و دو شرکت چینی امضا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات