تسلا به‌لطف ارزان‌ترین خودرویش، بار دیگر رکوردشکنی کرد

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
تسلا مدل 3 مشکی در جاده برفی
تلاش‌های تسلا برای کاهش قیمت خودرو نتیجه‌بخش بوده و این شرکت توانسته است رکورد فروش ثبت کند.
تبلیغات

تسلا در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ رکورد فروش بسیار خوبی ثبت کرد و بدین‌ترتیب حتی از اهداف خود پیشی گرفت. بیانیه‌ی مطبوعاتی تسلا نشان می‌دهد این شرکت در سال گذشته ۱٫۸۱ میلیون خودرو به مشتریانش تحویل داده و ۱٫۸۵ میلیون خودرو تولید کرده است.

آمار فروش خودروهای برقی تسلا نسبت‌به پیش‌بینی‌ این شرکت، یعنی فروش ۱٫۸ میلیون خودرو الکتریکی، بیشتر بود و مهم‌ترین دلیل این اتفاق، عرضه‌ی محصولات مقرون‌به‌صرفه‌‌ی تسلا مدل ۳ و مدل Y است. این دو خودرو درمجموع بیش‌از ۹۶ درصد از حجم تولید تسلا را تشکیل می‌دهند.

تسلا فقط در سه‌ماهه‌ی چهارم سال قبل حدود ۵۰۰٬۰۰۰ هزار خودرو برقی در کارخانه‌های کالیفرنیا، تگزاس، آلمان و چین تولید کرد و ۴۸۴٬۵۰۷ خودرو در سرتاسر جهان تحویل داد. این آمار شامل اولین سری سایبرتراک نیز می‌شود که سرانجام پس‌از مدت‌ها تأخیر و با قیمت چشم‌گیر ۱۰۰ هزار دلار در اواخر سال ۲۰۲۳ به‌دست مشتریان رسید.

فروش بسیار خوب تسلا درحالی رخ می‌دهد که این شرکت برای اولین‌بار در سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته شاهد کاهش عرضه‌ی محصولاتش بود؛ زیرا برخی کارخانه‌های این شرکت تعطیل شدند و درنتیجه ایلان ماسک نتوانست به هدف خود برای ساخت دو میلیون خودرو برقی در سال برسد. خودروساز برقی آمریکایی، سال ۲۰۲۳ تلاش‌های زیادی برای کاهش قیمت محصولاتش انجام داد و همین تخفیف‌ها به افزایش چشمگیر فروش کمک کرد.

ثبت رکورد فروش بالا برای تسلا همچنین به موفقیت این شرکت در چین ارتباط دارد؛‌ جایی‌که به‌دلیل موج کاهش قیمت خودروهای برقی برندهای دیگر، رقابت برای کسب سهم بازار بسیار شدید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات