خودروهای برقی بازار نروژ را قبضه کردند

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو تسلا رودستر ۲ در جاده با سرعت بالا
تسلا با فروش شگفت‌انگیز خود در نروژ، ۸۲ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی این کشور را تصاحب کرد.
تبلیغات

تسلا برای سومین سال متوالی، در سال ۲۰۲۳ صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی کشور نروژ را به خود اختصاص داد. به‌گزارش رویترز، تقریباً ۵ خودرو از ۶ خودرویی که در نروژ در سال ۲۰۲۳ فروخته شدند، الکتریکی بوده‌اند. تسلا با تصاحب ۲۰ درصد از سهم کل بازار خودروها در نروژ، درمقایسه‌با سال قبل ۰٫۸ درصد پیشروتر بوده است.

نروژ اعلام کرده است که ۸۲٫۴ درصد از خودروهایی که در سال ۲۰۲۳ خریده شده‌اند، جدید بوده‌اند. این آمار در سال ۲۰۲۲، ۷۹٫۳ درصد بود و حالا شاهد افزایش چشمگیر خرید خودروهای جدید در نروژ هستیم.

نروژ قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خودروهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، با در‌نظر‌گرفتن مالیات بیشتر برای موتورهای درون‌سوز، به خودروهای کم‌تقاضا تبدیل کند.

با وجود فروش چشمگیر تسلا، این شرکت در نروژ با مشکلاتی مواجه شده است. رانندگان کامیون، کارمندان پست، برق‌کارها، نظافتچی‌ها و کارگرها از خدمت‌دهی به تسلا خودداری می‌کنند و از اتحادیه‌های نروژ و دانمارک و فنلاند حمایت می‌کنند تا واردات خودرو تسلا ممنوع شود.

کریستینا بو، رئیس انجمن خودروهای الکتریکی نروژ، می‌گوید که درگیری‌ها باعث آسیب به فروش تسلا در نروژ نشده است. بزرگ‌ترین برندها ازنظر سهم بازار پس از تسلا، تویوتا و فولکس‌واگن هستند.

تسلا مدل Y، کراس اوور SUV سایزمتوسط، محبوب‌ترین خودرو الکتریکی نروژ شناخته شد. قیمت خودرو تسلا مدل Y در نروژ ۴۵۲٬۰۰۰ کرون نروژی (۴۴٬۲۵۰ دلار) است.

رئیس انجمن خودروهای برقی نروژ معتقد است که سهم بازار خودروهای الکتریکی ممکن است در سال ۲۰۲۴ به ۹۵ درصد افزایش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات