این خودرو برقی با یک بار شارژ مسیر تهران تا تبریز را طی می‌کند

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای سه چهارم جلو
خودرو جدید شرکت جیلی ۶۶۵ کیلومتر را با یک بار شارژ می‌پیماید و آئرودینامیک‌تر از ساخته‌ی مرسدس است.
تبلیغات

جیلی، شرکت خودروسازی چینی، از سدان الکتریکی گلکسی E8 برای بازار چین رونمایی کرد؛ این مدل که پیش‌فروشش از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) و با آغاز نمایشگاه خودروی گوانگژو شروع می‌شود، مستقیماً با خودروی الکتریکی هان از BYD رقابت خواهد کرد.

خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای کنار

طراحی آئرودینامیک گلکسی E8 را می‌توان مدیون پلتفرم SEA شرکت جیلی دانست؛ به گزارش کاراسکوپز، این خودروی الکتریکی با وجود طول ۵ متری و عرض ۱٫۹۲ متری خود، توانسته به ضریب درگ چشمگیر ۰٫۱۹۹ دست پیدا کند؛ این مقدار، E8 را در جایگاهی مساوی فولکس‌واگن XL1 و برتر از بزرگانی مثل مرسدس EQS و نیو ET7 قرار می‌دهد.

خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای جلو

خودرو، جلو پنجره‌ی سنتی ندارد و در عوض، با چراغ‌های جلوی باریک و تیز و هم‌چنین لامپ‌های روز روشن (Daytime Running Lights) ظریف خود خودنمایی می‌کند. به علاوه، جای تعجب نیست که به جز خطوط ساده و دستگیره‌های درِ بیرون‌جهنده‌، در کناره‌های E8 چیزی برای مختل کردن جریان هوا نیست؛ نکته‌ی جالب اینکه جیلی توانسته بدون جایگزینی آینه‌های کناری سنتی با یک سری دوربین، به ضریب درگ پایین مذکور دست پیدا کند.

مانند اکثر خودرو‌های الکتریکی که این روزها به بازار می‌آیند، قسمت پشتی گلکسی E8 چیز زیادی برای عرضه ندارد؛ از چشم‌گیرترین عناصر آن می‌توان به یک نوار LED و چراغ‌های عقب متشکل از صد‌ها چراغ LED منفرد اشاره کرد.

خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای سه چهارم عقب

روی کابین خودرو می‌توان بیشتر مانور داد؛ جایی که یک صفحه‌نمایش ۴۵ اینچی با وضوح 8K تمامی طول داشبورد E8 را می‌پوشاند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به فرمان دی‌کات، کنسول وسط ساده با ۶ دکمه، یک درجه‌ی چرخان، یک پد شارژ بی‌سیم و یک فضای ذخیره‌سازی تقسیم شده اشاره کرد. نورپردازی فضای داخلی و سانروف پانوراما نیز از قابلیت‌های استاندارد ساخته‌ی جدید جیلی هستند.

خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای داخل کابین داشبورد

گلکسی E8 دو نسخه‌ی ۴۰۰ ولتی دارد؛ اولین نسخه مجهز به باتری ۶۲ کیلو‌وات‌ساعتی، موتور عقبی ۲۷۲ اسب بخاری و ۵۵۰ کیلومتر دامنه‌ی حرکت است؛ نسخه‌ی دیگر با همین موتور ولی با یک باتری ۷۶ کیلو‌وات‌ساعتی، برد خودرو را تا ۶۶۵ کیلومتر افزایش می‌دهد.

خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای پشت
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای سه چهارم
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای عقب
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای بالا
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای کابین پشتی
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای در راننده
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای داشبورد
خودروی جیلی گلکسی E8 - نمای سه چهارم جلو

قوی‌ترین E8، مدل ۸۰۰ ولتی با یک موتور ۲۲۴ اسب بخاری در جلو و یک موتور ۴۲۱ اسب بخاری در عقب خودرو است؛ این نسخه نیز با کمک باتری ۷۶ کیلووات‌ساعتی خود تا ۶۶۵ کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند.

برای اطلاع از مشخصات فنی دقیق‌تر و قیمت خودرو جدید جیلی، احتمالاً باید تا آغاز پیش‌فروش آن منتظر بمانیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات