ماشین بت‌من وارد دنیای واقعی شد: خودرو بدون راننده آئودی دستورات صوتی شما را اجابت می ‌کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
آئودی پیش از شروع نمایشگاه اعلام کرده بود که قصد دارد از خودرو بدون راننده خود در CES پرده‌برداری کرده و پارک خودکار این خودرو را به نمایش بگذارد. حالا این کمپانی سیستم رانندگی خودکار خود را در CES 2013 به نمایش گذاشته و همه را شگفت زده کرده است. در ادامه توضیحات بیشتر به همراه ویدئو پارک کردن خودرو آئودی بدون دخالت انسان را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

شما از محل کار خود خارج می‌شوید، تلفن هوشمند خود را از جیب بیرون آورده، اپلیکیشن را اجرا می‌کنید و سپس دکمه را فشار داده و ماشین خود را صدا می‌زنید، خودرو مکان شما را از روی GPS تشخیص داده و به سمت شما حرکت می‌کند. تا این سیستم فاصله زیادی نداریم!

حرکت این خودرو بدون راننده آئودی به نظر کاملاً عادی و معمولی می‌رسد و اگر از دور به آن نگاه کنید امکان ندارد متوجه عدم وجود راننده در آن شوید. دلیل آن هم مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف لیزری است که در خودرو کار گذاشته شده است، این خودرو ازطریق شبکه بی‌سیم و GPS با شما در ارتباط خواهد بود. دوربین‌های مختلفی نیز برای موقعیت سنجی اجسام اطراف ماشین در نظر گرفته شده‌اند. در مجموع با یک سیستم بسیار پیچیده و حرفه‌ای رو‌به‌رو هستیم.

در محصولی که آئودی به نمایش گذاشت حتی برای کمک به پارک کردن خودرو در خود مکان پارکینگ نیز حسگرهای لیزری کار گذاشته شده بود تا خودرو ازطریق آن‌ها مکان صحیح پارکینگ را تشخیص دهد.

این خودرو هنوز قادر به رانندگی در بزرگراه‌ها و حرکت با سرعت بالا نیست و فعلا تنها برای مسیرهای کوتاه آن هم با سرعت کم قادر به حرکت است. پس فعلا M7 تا ماشین بت‌من فاصله زیادی دارد اما مسیر برای رسیدن به آن باز شده است.

آئودی سخت در تلاش است تا یک ماشین بدون نیاز به راننده را تولید کند و سیستم ابتدایی این کمپانی نیز واقعا خوب عمل می‌کند. از آن طرف گوگل نیز روی این سیستم سرمایه‌گذاری کلانی کرده و سخت در تلاش است تا هرچه زودتر خودرو بدون نیاز به راننده خود را نهایی کند.

چه زمانی خودروهای بدون راننده نهایی و آماده حضور در جاده‌ها می‌شوند؟ بدون شک به این زودی‌ها شاهد حضور این خودروها در خیابان‌ها نخواهیم بود، اما محققان و دانشمندان پیش‌بینی‌هایی در این زمینه داشته‌اند که در اینفوگرافیک «جهان فردا، راهنمای رویدادهای علمی 150 سال آینده » آن را مشاهده خواهید کرد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات