شرکت تحت حمایت شیائومی، خودرو اسپرت برقی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو شیائومی SC-01 مدل قرمز از نمای جلو
یک برند چینی که بودجه‌ی سنگین از شیائومی دریافت کرده، خودروی اسپرت هیجا‌ن‌انگیزی به‌نمایش گذاشته است.
تبلیغات

شرکت Gongjianpai Auto Technology در چین که حمایت شیائومی را در پشت سرش می‌بیند، خودروی برقی هیجان‌انگیزی به نام SSC SC-01 رونمایی کرده است. این خودروی کم‌وزن، ۴۲۵ اسب‌بخار توان دارد و در عرض ۳٫۵ ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

بر اساس بیانیه‌ای مطبوعاتی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، برند Gongjianpai Auto Technology به تولید خودروهای اسپرت کوچک علاقه‌مند است و عبارت SSC (مخفف Small Sports Car) در نام خودروی جدید، به همین موضوع اشاره دارد.

خودرو شیائومی SC-01 در جاده

برند Gongjianpai حدوداً یک سال پیش بنیان‌گذاری شد و شیائومی میلیون‌ها یوان در آن سرمایه‌گذاری کرد. لیو دی‌ژنگ، هم‌بنیان‌گذار شیائومی، یکی از مدیران Gongjianpai است.

SSC SC-01 در دسته‌ی خودروهای رودستر دودر قرار می‌گیرد و ظاهر بسیار هیجان‌انگیزی دارد. در این خودرو از هدلایت‌های خشن و چراغ عقب دایره‌ای استفاده شده است. SSC SC-01 با طول ۴٫۱ متری خودروی نسبتاً کوچکی محسوب می‌شود. خودرو تنها ۱٬۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

چراغ پشتی دایره ای خودرو شیائومی SC-01

SSC SC-01 از دو موتور الکتریکی بهره می‌گیرد، در محوز جلو و عقب کالیپر ترمز ۶ پیستونی و کالیپر ترمز چهار پیستونی دارد و از ترمز دیسکی ۳۵۰ میلی‌متری استفاده می‌کند. Gongjianpai می‌گوید سیستم ترمز خودروی جدیدش از پورشه ۹۱۱ بهتر است.

صندلی خودرو شیائومی SC-01
فرمان و داشبورد خودرو شیائومی SC-01

خودروی SSC SC-01 از باتری ۶۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌گیرد و با هر بار شارژ ۵۲۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. در تنها ۲۵ دقیقه می‌توان درصد شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ رساند. این خودرو در بخش داخلی از صندلی راحت بهره می‌گیرد و به نمایشگر LCD مجهز است.

قیمت خودرو SSC SC-01 فعلاً اعلام نشده است. مدتی قبل گفته شده بود که احتمالاً این خودرو با قیمت ۳۰۰٬۰۰۰ یوان (۴۱٬۳۰۰ دلار) در دسترس خریداران چینی قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات