اولین خودرو شیائومی از CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروی برقی شیائومی
شایعات حاکی از آن است که خودروی برقی شیائومی از بلوتوث ۵٫۲ و سرویس کارپلی اپل پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

شیائومی اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. خودروی موسوم به MS11 اخیراً موفق به کسب گواهی‌نامه‌ی SIG از اتحادیه‌ی فناوری بلوتوث شده و اطلاعات بیشتری درمورد ویژگی‌های آن در دسترس قرار گرفته است.

خودروی برقی شیائومی سری MS11 مجهز به بلوتوث ۵٫۲ و قابلیت‌های USB Media است و جالب اینکه از CarPlay اپل نیز پشتیبانی می‌کند. کارپلی امکان اتصال گوشی آیفون‌ به مانیتور خودرو را ارائه می‌دهد. با این روش کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های گوشی خود را بدون نیاز به در دست گرفتن آن، از طریق صفحه‌نمایش خودرو مشاهده کنند.

به‌عنوان مثال، هنگام برقراری تماس تلفنی، می‌توان از اسپیکر و میکروفون داخلی خودرو برای مدیریت صدا استفاده کرد. همچنین وقتی گوشی آیفون از طریق کارپلی متصل شده باشد، از دستیار صوتی Siri نیز می‌توان برای کار کردن با آن استفاده کرد.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده، خودروی شیائومی از پردازنده Snapdragon 8295 کوالکام استفاده می‌کند که به‌طور ویژه برای پلتفرم‌ خودرو ساخته شده است. انتظار می‌رود این تراشه تا هشت برابر عملکرد بهتری از نسل قبلی یعنی Snapdragon 8155 ارائه دهد. گفته‌ می‌شود اولین خودروی برقی شیائومی، باتری با ظرفیت ۱۰۱ کیلووات‌ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع خواهد داشت.

قیمت خودرو شیائومی بین ۲۶۰ تا ۳۵۰ هزار یوان (معادل ۳۶ تا ۴۹ هزار دلار) تخمین زده شده است. احتمالاً فاصله‌ی زیادی تا رونمایی اولین خودروی شیائومی نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات