خودرو جدید فولکس‌واگن دو موتور برقی و طراحی هیجان‌انگیز دارد

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو فولکس واگن ID.X Performance از نمای پشت
فولکس‌واگن خودرو برقی جدیدی رونمایی کرده است که ظاهر هیجان‌انگیزی دارد و در جای‌جای آن اِلِمان اسپرت دیده می‌شود.
تبلیغات

فولکس‌واگن همچون بسیاری دیگر از بزرگان صنعت خودروسازی اعلام کرده است که در گذر زمان توجه بیشتری به خودروهای برقی نشان می‌دهد. خانواده‌ی خودروهای برقی این شرکت شامل مدل‌هایی است که بخش‌های مختلف بازار را هدف قرار می‌دهند.

فولکس‌واگن مدتی پیش در نمایشگاه خودروِ مونیخ کانسپت ID. GTI را به‌نمایش گذاشت تا نشان دهد که برنامه‌هایی جدی در سر دارد. این شرکت در نمایشگاه‌های مختلف خودروهای مفهومی دیگری را نیز نمایش داده است.

فولکس واگن ID.X Performance از نمای جلو

فولکس‌واگن در بیانیه‌ای مطبوعاتی خودروِ مفهومی جدیدی به نام ID.X Performance را رونمایی کرده است که بر‌پایه‌ی پلتفرم خودروِ سدان ID.7 تولید شده؛ اما از‌لحاظ ظاهری تفاوت‌های زیادی با آن دارد.

بیشترین تغییرات را در نمای جلویی خودروِ ID.X Performance می‌بینیم؛ جایی که جلوپنجره‌ی مشکی بزرگ در بخش پایینی سپر دیده می‌شود و در هر گوشه‌ی بخش جلویی، دریچه‌هایی با رنگ مشابه به‌چشم می‌خورد. کانسپت جدید فولکس‌واگن به دیفیوزری از جنس فیبر‌کربن مجهز و در دورتادورش خط قرمز هیجان‌انگیزی به سبک خودروهای سری GTI استفاده شده است.

بخش پشتی خودرو فولکس واگن ID.X Performance

ساختاری پلاستیکی که در نگاه اول به‌شدت به‌چشم می‌آید، اطراف رینگ ۲۰ اینچی خودرو را می‌پوشاند. بخش پشتی ID.X Performance به اسپویلر غول‌پیکر در بالای درِ صندوق مجهز است و در پایین سپر پشتی دیفیوزر بزرگی از جنس فیبر کربن قرار دارد. خط قرمز جلو و کناره‌های خودرو در بخش پشتی نیز دیده می‌شود. ارتفاع کانسپت جدید فولکس‌واگن حدوداً ۶۰ میلی‌متر کمتر از ID.7 است.

نمای سه رخ جلو خودرو فولکس واگن ID.X Performance

ID.X Performance تقریباً مانند تمامی خودروهای برقی مدرن فولکس‌واگن از معماری MEB بهره می‌گیرد و به دو موتور برقی با توان کلی ۵۵۰ اسب‌بخار (۴۱۱ کیلووات) مجهز است. این خودروِ جدید همچون ID.7 به سیستم شارژ سریع مجهز است.

فولکس‌واگن می‌گوید که ممکن است ID.X Performance هرگز در حجم انبوه تولید نشود. قیمت خودرو یادشده فعلاً اعلام نشده است. ID.X Performance به‌زودی در نمایشگاه خودروِ سوئیس نمایش داده خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات