ابرخودرو موستانگ GTD رونمایی شد؛ سریع و خشن

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو موستانگ GTD فورد نمای پشت در تاریکی
موستانگ GTD ابرخودرو هیجان‌انگیزی با توان ۸۰۰ اسب‌بخار است که به‌ این‌ زودی‌ها روانه‌ی بازار نمی‌شود.
تبلیغات

فورد خودرو سفارشی هیجان‌انگیزی با نام Ford Mustang GTD را رونمایی کرده است که در تعداد محدود روانه‌ی بازار می‌شود و در وهله‌ی اول روی سرعت متمرکز است. بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی فورد، موستانگ GTD سریع‌ترین موستانگ ساخت این شرکت محسوب می‌شود.

فورد در تولید GTD از خودروِ مسابقه‌ای موستانگ GT3 الهام گرفته که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شود. موستانگ GTD طراحی برجسته‌ای دارد و از جلوپنجره‌ و اگزوزهای بزرگ و سپر پویا و باله‌ی جلویی هیدرولیکی . اسپویلر عقب با سیستم DRS بهره می‌گیرد.

خودرو موستانگ GTD فورد از نمای پشت در جاده
خودرو موستانگ GTD فورد از نمای جلو در جاده

فورد برای کاهش وزن بدنه‌ی موستانگ GTD، تاحدممکن از فیبر کربن استفاده کرده است. مهندسان فورد از سیستم ترمز کربن‌سرامیک و چرخ‌های ۲۰ اینچی ساخته‌شده از آلومینیوم فورج‌شده بهره گرفته‌اند. پهنای آج لاستیک‌ها در جلو به ۳۲۵ میلی‌متر و در عقب به ۳۴۵ میلی‌متر می‌رسد.

موستانگ GTD به موتور ۵٫۲ لیتری V8 با توان ۸۰۰ اسب‌بخار مجهز است و جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه دارد.

خودرو موستانگ GTD فورد از نمای جلو
چراغ های جلو خودرو موستانگ GTD فورد

موستانگ GTD از نمای داخل نیز خودرویی هیجان‌انگیز است. این خودرو به صندلی‌هایی ویژه مجهز است و پدال‌های تیتانیومی ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی که روی فرمان قرار گرفته‌اند، تعویض دنده را ساده‌تر می‌کنند.

دکمه‌ی چرخان تنظیم حالت رانندگی نیز تیتانیومی و برای ساخت آن از قطعات تیتانیومی جنگنده‌ی لاکهید مارتین F-22 استفاده شده است. در بخش پشتی خودرو از صندلی خبری نیست؛ اما می‌توان در آن‌جا چمدان و سایر وسایل را قرار داد.

خودروِ موستانگ GTD احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار آمریکا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات