نمای جلو خودرو چری TJ-1

گزارش زومیت از کنفرانس چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳

از مدل جدید اومودا تا تیگو ۹، لوکس‌ترین خودروی چری
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰مطالعه 7 دقیقه
چری با حضور در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ محصولات هیجان‌انگیزی نظیر اومودا ۵ و تیگو ۹ را به‌ نمایش گذاشت.
تبلیغات

صنعت خودروی چین در سال‌های اخیر به رونق قابل‌توجهی دست پیدا کرده است و شماری از محصولاتی که خودرسازان چینی می‌سازند، به بازار ایران نیز وارد می‌شوند. نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ محفلی برای خودنمایی شرکت‌های چینی ازجمله چری است.

تابلو تبلیغاتی کنفرانس چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
خودرو اکسید نمای جلو کنفرانس چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
نمای پشت خودرو سفید کنفرانس چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳

چری جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز چین است که در ایران هم حضور دارد. تعداد زیادی از خودروهای برند چری توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار ایران شده‌اند و با قیمت‌های متنوعی به فروش می‌رسند.

اجرای کنفرانس مطبوعاتی چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳

چین توجه ویژه‌ای به خودروهای لوکسی دارد که دوست‌دار محیط زیست هستند. در همین راستا شرکت‌های چینی بودجه‌ی زیادی به تولید خودروهای پلاگین هیبرید و برقی اختصاص می‌دهند. چری در مراسم خودرو شانگهای ۲۰۲۳ پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری توربوشارژ رونمایی کرد که میانگین مصرف سوختش به ۴٫۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

تابلو تبلیغاتی سبز در کنفرانس چری در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳

چری در کنفرانس مطبوعاتی جدید تأکید کرد که به خودروهای لوکس و دوست‌دار محیط زیست متعهد است.

در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ خودروی اومودا را که در ایران با نام فونیکس FX فروخته می‌شود مشاهده کردیم. اومودای جدید خودرویی تمام‌برقی است و تفاوت‌های قابل‌توجهی با مدلی که در ایران فروخته می‌شود دارد.

چری می‌خواهد خودروهای کراس‌اور اسپرت مجهزبه فناوری‌های مدرن را در قالب برند مستقل اومودا روانه‌ی بازار کند. این گفته برای برند اکسید و سدان‌های اسپرت نیز صدق می‌کند.

خودرو چری در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳

چری فعلا مشخصات فنی خودروهای اومودا ۵ و اکسید اکسلانتیس را اعلام نکرده است. چری در کنفرانس مطبوعاتی جدید اعلام کرد خودروهای موردبحث با یک بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر جابه‌جا می‌شوند و سرعت آن‌ها در عرض تنها سه ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

چری برند جدیدی به نام جائکو دارد که لوگوی آن فعلا روی خودروی تیگو ۹ مشاهده می‌شود اما احتمالا در آینده در تعداد بیشتری از خودروهای چری حضور پیدا می‌کند.

خودرو تیگو ۹ نمای جلو

خودروی جدید دیگری که در نمایشگاه خودرو شانگهای دیدیم، تیگو ۹ است که طول مشابه پرادو ۲۰۲۲ دارد اما عرض و ارتفاع و فاصله‌ی محورهای آن کمی بیشتر است. تیگو ۹ به موتور دو لیتر توربوشارژ مشابه تیگو ۸ پرو مجهز است که ۲۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تیگو ۹ در هر ۱۰۰ کیلومتر حدودا هشت لیتر بنزین مصرف می‌کند.

چراغ پشتی تیگو ۹
لاستیک خودرو تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
بخش جلویی تیگو ۹

تیگو ۹ لوکس‌ترین خودروی چری است که سیستم صوتی مبتنی‌بر ۱۴ اسپیکر سونی و شیفتر تعویض دنده‌ی پشت فرمان و داشبورد و صندلی چرم و دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچ و حسگر جلوگیری از برخورد دارد.

اکسید CDM در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
کابین خودرو اکسید نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
خودرو اکسید CDM سفید نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
نمای پشت کناری خودرو اکسید نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳
چراغ پشتی خودرو اکسید CDM

خودروی دیگر چری، کراس‌اور اکسید C-DM است که ابعاد مشابه تیگو ۸ دارد و مبتنی‌بر سیستم پلاگین هیبرید است. خودروی موردبحث از پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید با قدرت ۳۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. چری می‌گوید اکسید C-DM در هفت ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. پس از شارژ باتری‌ها، مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به تنها یک لیتر می‌رسد.

خودرو چری TJ-1 با در باز

خودروی شاسی‌بلند TJ-1 مخصوص کسانی است که به طبیعت‌گردی و محیط زیست علاقه‌ی ویژه‌ای دارند. این خودرو افزون‌بر سیستم دو دیفرانسیل، به فناوری پلاگین هیبرید مجهز است و سوخت زیادی مصرف نمی‌کند. TJ-1 در دو مدل مختلف شامل مدل تمام‌بنزینی و مدل پلاگین هیبرید ساخته می‌شود.

در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ شاهد سدان خانوادگی آریزو ۸ نیز بودیم. آریزو ۸ سبک طراحی مشابه آریزو ۶ پرو دارد و مشابه سدان‌های کوپه است. در کابین این خودرو از تجهیزات مدرن موردانتظار نظیر نمایشگر و سیستم صوتی حرفه‌ای استفاده شده.

خودرو چری TJ-1 از نمای پشت
ماشین تیگو ۹ آبی نمای پشت
کابین داخلی کانسپت چری در نمایشگاه شانگهای
نمای جلو کانسپت چری در نمایشگاه شانگهای
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات