چراغ جدید پورشه با ۱۶ هزار LED، فاصله ۶۰۰ متر را روشن می‌کند

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
فناوری جدید چراغ LED پورشه
فناوری جدید چراغ LED پورشه، هنگام شب تا ۶۰۰ متر جلوتر از خودرو را با نور بسیار زیاد مثل روز روشن می‌کند.
تبلیغات

پورشه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فناوری جدیدی را توسعه داده که از آن با عنوان «نسل بعدی فناوری چراغ خودرو» یاد می‌کند و درواقع شامل تعداد زیادی LED روی پلتفرمی واحد است.

هرمان-جوزف استاپن، سخن‌گوی واحد تحقیقات و توسعه‌ و ارتباطات فناوری پورشه می‌گوید:

عنصر اصلی نوآوری ایجادشده با همکاری شرکا، تراشه‌ای است که بیش‌از ۱۶ هزار micro LED را در یک واحد کوچک ترکیب می‌کند و امکان کنترل جداگانه‌ی هر LED را نیز ارائه می‌دهد.
- هرمان-جوزف استاپن، پورشه

طبق گفته‌ی پورشه، تراشه‌های جدید برای هردو چراغ جلو خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد و این یعنی چهارعدد از آن در هر خودرو به‌کار خواهد رفت و بنابراین چراغ‌های جلو با فناوری ماتریس HD نور را نسبت به سیستم‌های درجه‌یک قبلی با وضوح بالا، روشنایی دوبرابری و بُرد چهاربرابری ارائه می‌دهند.

سیستم روشنایی یک‌نواخت

به‌نوشته‌ی InterestingEngineering، فناوری جدید پورشه در ساخت چراغ خودرو، روشنایی بسیار یک‌دستی ارائه می‌دهد که تاریکی شب را تا فاصله‌ی ۶۰۰ متری مثل روز روشن می‌کند و علاوه‌براین مصرف انرژی کم‌تری دارد.

استاپن درمورد فناوری جدید پورشه می‌گوید:

از آن‌جا که چراغ‌های جلوی ماترس HD فقط پیکسل‌هایی را فعال می‌کنند که واقعاً در هرلحظه موردنیاز هستند، انرژی بسیار کم‌تری نسبت به سیستم‌های قدرتمند قبلی مصرف می‌کند، درحالی‌که نوردهی آن همچنان ثابت باقی خواهد ماند.
- استاپن، پورشه

برای اولین‌بار قدرت نوردهی مشخص چراغ جلوهای چهارنقطه‌ای پورشه در شب هنگام استفاده از سیستم جدید با نورپایین و نورپالا قابل مشاهده است. این خودروساز برای تبدیل فناوری نوآورانه‌ی خود به محصول واقعی مجبور شد بیش‌از ۲۵ پتنت ثبت کند.

اکنون پورشه تصمیم دارد چراغ‌های جلوی ماترس HD جدید را در خط تولید مدل‌های مختلف با فناوری ماژول یکسان؛ اما با طرح‌های سازگار معرفی کند. استاپن خاطرنشان می‌کند فناوری جدید شرکت متبوعش باید الزامات مختلف و گاهی متناقض را در یک سیستم واحد، متحد کند.

فناوری جدید چراغ LED پورشه

پورشه برای تجزیه‌وتحلیل این‌که کدام طراحی سیستم، همه‌ی الزامات ازجمله نیازهای مشتریان را به بهترین حالت برآورده می‌سازد از شبیه‌سازی‌های پیش‌طراحی استفاده کرد. این مورد باعث شد پورشه، فناوری جدید و کارآمد LED ماتریس HD را با ۱۶٬۳۸۴ پیکسل برای هر ماژول، به‌جای حداکثر وضوحی که ازنظر فنی امکان‌پذیر است، انتخاب کند.

ماژول‌های ماتریس HD با مجموع ۳۲٬۷۶۸ پیکسل که به‌طور جداگانه روی هر چراغ جلو قابل‌کنترل هستند، نور مستقیمی با وضوح بالا تولید می‌کنند. در این سناریو، فقط نوری که واقعاً موردنیاز است تولید می‌شود و به‌همین دلیل از آن به‌عنوان «تولید نور ماتریس فعال» یاد می‌شود.

بیش‌از ۱۴۰۰ لومن تولید شده است

نتیجه‌ی نهایی فناوری چراغ خودرو پورشه نور ماتریسی HD است که کل محدوده‌ی افقی ۴۰ درجه و عمودی ۱۰ درجه را با شار نوری بیش‌از ۱۴۰۰ لومن روشن می‌کند. این سیستم، یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین مناطق نوری با وضوح بالا را ایجاد خواهد کرد که کل محدوده‌ی نوربالا را پوشش می‌دهد و درست از جلوی خودرو شروع می‌شود.

راننده، با کنترل نحوه‌ی توزیع نور، بهترین دید ممکن را درهر شرایطی تنظیم می‌کند و این تنها یکی از نوآوری‌های جدیدی محسوب می‌شود که پورشه روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

چند روز قبل نیز گزارش شد که پورشه با هدف پایداری بیشتر، استفاده از هیدروژن سبز را برای تأمین انرژی خودروهای خود آغاز کرده است. مهم‌تر این‌که اولین خودروی الکتریکی این برند قبل‌از جنگ جهانی اول تولید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات