گام بزرگ بعدی اپل در ساخت خودرو؛ سازماندهی دوباره‌ی تیم پروژه‌ تایتان

یک‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل تصمیم دارد در راستای تحقق پروژه‌ی ساخت اولین خودروی خود، تیم سازنده‌ی این محصول را بار دیگر سازماندهی کند.
تبلیغات

اخیراً شایعات و گزارش‌های مختلفی درمورد خودروی اپل منتشر شده است که باعث می‌شود بسیاری از افراد کنجکاو شوند که این محصول سرانجام چه زمانی معرفی خواهد شد؟ تحلیل‌گر معروف، مینگ‌چی کو می‌گوید مدیران اپل بارها پروژه‌ی تایتان را ترک کرده‌اند و این شرکت تیم ساخت خودرو خود را بارها و بارها ازنو سازماندهی کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد بار دیگر تیم مذکور را ازنو سازماندهی کند.

مینگ‌چی کو در حساب توئیتر خود گفت:

اپل احتمالاً تیم جدید پروژه‌ی خودروی هوشمند خود را قبل از پایان سال ۲۰۲۲، آماده خواهد کرد.

برنامه‌های اپل برای پروژه‌ی خودروی خودران تایتان طی سال‌ها تکامل یافته است. اواخر سال ۲۰۲۱ گزارش شد که کوین لینج، پس از خروج داگ فیلد، کنترل این پروژه را به‌دست گرفت. او قبل‌از پیوستن به فورد، تلاش‌های روزانه‌ی پروژه‌ی تایتان را با تیمی متشکل از صدها مهندس رهبری می‌کرد.

گفته می‌شود اپل گزینه‌های مختلفی را برای رهبری پروژه‌ی تایتان بررسی می‌کند، اما هدف بلندپروازانه‌ی این شرکت این است که تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی الکتریکی خودران روانه‌ی بازار کند.

با توجه به تغییرات اشاره شده، مشخص نیست که اپل معرفی اولین خودروی خود را به‌چه زمانی موکول خواهد کرد. درواقع این شرکت در کوتاه‌مدت تمرکز خود را روی هدست واقعیت ترکیبی جدید و سپس دستگاه واقعیت افزوده‌‌اش معطوف خواهد کرد.

جدیدترین تحلیل کو ۶ ماه پس از آن منتشر شد که وی اعلام کرد اپل تیم خودرو خود را برای مدتی منحل کرده است؛ زیرا این شرکت برای رسیدن به هدف تولید انبوده تا سال ۲۰۲۵ نیاز دارد تیم واحد خودروسازی خود را طی سه تا ۶ ماه آینده، دوباره سازماندهی کند.

درحالی‌که هنوز چندسال تا معرفی اولین خودرو اپل باقی مانده است، این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای اعمال تغییرات بزرگ روی CarPlay است تا نمایشگرهای خودروهای دیگر را به‌معنای واقعی کلمه تحت کنترل خود درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات