فرانسه قصد دارد اجاره خودرو برقی با پرداخت ماهیانه ۱۰۰ یورو را ممکن کند

سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فرانسه درحال‌حاضر تا ۶۰۰۰ یورو تخفیف برای خرید خودروهای برقی جدید ارائه می‌دهد. این کشور همچنین درحال‌ کار روی برنامه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد خودروهای الکتریکی را با پرداخت ۱۰۰ یورو در هر ماه، اجاره کنند.
تبلیغات

فرانسه درحال آماده‌سازی برنامه‌ی یارانه خودروهای الکتریکی است که به مردم این کشور اجازه می‌دهد با پرداخت ۱۰۰ یورو در هر ماه، خودروهای برقی اجاره کنند. به گزارش انگجت، گابریل آتال، وزیر بودجه‌ی فرانسه، چند روز قبل این طرح را ازطریق کانال خبری LCI اعلام کرد و گفت:

ما می‌دانیم قیمت اکثر خودروهای برقی فرانسوی بسیار زیاد است و دولت تلاش می‌کند تا امکان اجاره‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی این وسایل نقلیه را هرچه سریع‌تر فراهم سازد.

براساس برنامه‌ی یارانه‌ای خودروهای الکتریکی در فرانسه که شبیه طرح معرفی‌شده ازطریق قانون کاهش تورم ایالات متحده به‌نظر می‌رسد، افراد می‌توانند برای خرید خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۴۷ هزار دلار، از تخفیف ۶۰۰۰ یورویی برخوردار شوند. خریداران همچنین می‌توانند از برنامه‌ی تجارت فدرال برای فروش خودروهای قدیمی‌ خود استفاده کنند. با وجود چنین مشوق‌هایی، درحال‌حاضر خودروهای الکتریکی فقط ۱۲ درصد از فروش خودروهای جدید را در هفت ماه اول سال ۲۰۲۲ در این کشور به خود اختصاص داده‌اند.

فرانسه در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی در مقایسه با کشورهایی مثل نروژ، به‌میزان درخورتوجهی عقب است. خودروهای برقی و هیبریدی سال گذشته تقریباً دوسوم کل فروش خودروهای جدید شمال اروپا را به‌خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از مواردی که باعث پذیرش بیشتر این نوع وسایل نقلیه می‌شود، طراح یارانه‌ای است که به خریداران اجازه می‌دهد نیاز به پرداخت مالیاتی که روی خودروهای غیربرقی اعمال شده‌، نداشته باشند.

اعلامیه‌ی آتال چندماه پس از شروع گرم شدن هوا در سرتاسر فرانسه صورت می‌گیرد، زیرا اروپا و جهان، بار سنگین بدترشدن تغییرات آب‌وهوایی را احساس می‌کنند. پس از تحمل امواج گرمای متعدد در ماه ژوئن و ژوئیه، بخش‌هایی از پاریس در اوایل ماه جاری حتی شاهد افزایش دما به ۳۶ درجه‌ی سانتی‌گراد (حدود ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت) بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات