مانع جدید در میسر خودرو شیائومی؛ عرضه‌ اولین خودرو برقی این شرکت به‌ تعویق خواهد افتاد

یک‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درخواست دولت چین از شیائومی برای ارائه‌ی مدارک اضافه‌ای که تأیید کند این شرکت توانایی فنی و مالی لازم را برای فعالیت در حوزه‌ی خودروسازی دارد، احتمالاً عرضه‌ی اولین خودرو این برند را به‌تعویق خواهد انداخت.
تبلیغات

شیائومی از چند سال قبل روی ساخت یک خودرو جدید کار می‌کند. این شرکت پس از سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیار دلاری در این حوزه، در آستانه‌ی رونمایی از اولین نمونه‌ی خودرو خود بود. طبق گزارش‌ها، شیائومی در مرحله‌ی پیشرفت توسعه قرار دارد و خودرو این شرکت طی هفته‌های آینده به‌نمایش درخواهد آمد. درحالی‌که این شرکت انتظار دارد تولید انبوه این محصول را از سال ۲۰۲۴ آغاز کند؛ اما حالا این پروژه با مانعی غیرمنتظره مواجه شده است.

بازا وسایل نقلیه‌ی الکتریکی (EV)، اخیراً روند روبه‌رشدی داشته است. چین یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در گسترش این محصولات دارد. اگرچه شرکت‌های جدید تلاش‌های زیادی برای حضور در این بازار انجام داده‌اند، اما در بسیاری از مواقع، با شکست مواجه شده‌اند. بااین‌حال، صنعت خودروسازی چین به‌شدت تحت تأثیر موجی از ورشکستگی‌های اخیر قرار گرفته و مقامات این کشور درحال افزایش الزامات تأیید برای هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در صنعت خودروسازی هستند. اکنون دولت این کشور از شیائومی درخواست کرده‌ مدارک تکمیلی را برای اثبات توانایی مالی و همچنین دانش فنی خود به‌منطور فعالیت در این بازار ارائه دهد.

خودروی شیائومی برای ورود به مرحله‌ی تولید به بررسی‌های اضافه نیاز دارد

ارائه‌ی مدارک اضافه و بررسی آن‌ها به‌احتمال زیاد ماه‌ها طول خواهد کشید. این مرحله همچنین می‌تواند شامل درخواست‌های بیشتر برای ارائه‌ی اطلاعات اضافه باشد. اگر درخواست ساخت خودرو شیائومی رد شود این شرکت باید روند فعالیت خود را از اول آغاز کند.

متأسفانه بخش خودروهای الکتریکی منتظر شیائومی نخواهد ماند و رقبا با سرعت سرسام‌آوری به پیشروی خود ادامه می‌دهند و هرچه این شرکت بیشتر منتظر بماند، فاصله‌ی برندهای دیگر با آن بیشتر خواهد شد. این درحالی است که غول فناوری چینی اولین نرخ کاهشی را در فروش گوشی‌های خود به‌ثبت رسانده است. امکان دارد بخش خودروهای برقی شیائومی، مشتریان بیشتری برای آن به‌ارمغان آورد اما این شرکت برای دستیابی به اهداف خود باید سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام دهد؛ بنابراین تأخیرهای احتمالی حتی شاید به شرکت و پروژه‌ی خودروی آن آسیب برساند.

به‌نوشته‌ی Gizchina، مرحله‌ی تحقیق و توسعه‌ی اولین خودروی شیائومی به‌پایان رسیده است. علاوه‌براین فقدان مجوز باعث توقف روند طراحی یا آماده‌سازی ساخت نخواهد شد. این شرکت درحال‌حاضر بیش از ۱۰۰۰ پرسنل دارد و زمینی نیاز دارد تا کارخانه‌ی خود را در آن تأسیس کند. این برند امیدوار است فروش خودروهای برقی خود را از سال ۲۰۲۴ آغاز کند. بااین‌حال، هیچ مجوزی مانعی برای تولید نهایی این برند ایجاد نخواهد کرد. کل فرابندهای پیش‌ روی این شرکت احتمالاً یک‌سال دیگر به برنامه‌ی زمان‌بندی آن اضافه خواهد کرد و مطمئناً به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز خواهد داشت.

به گفته‌ی لی جون، شیائومی طی ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیار دلار در حوزه‌ی خودرسازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بااین‌حال وی باید مقداری از این مبلغ را زودتر از آنچه فکر می‌کرد سرمایه‌گذاری کند. البته بازار چنین موضوعاتی را به‌راحتی هضم نمی‌کند و پس از این اعلامیه به‌نظر می‌رسد بازار نسبت به موفقیت خودروی شیائومی در این صنعت، بی‌میل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات