آمریکا به‌زودی نخستین جاده با قابلیت شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی را احداث می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت فعال در حوزه‌ی شارژ بی‌سیم سال آینده جاده‌ای در ایالات متحده احداث می‌کند که توانایی شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی را در حین حرکت دارد.
تبلیغات

شرکت Electreon Wireless در بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد جاده‌ای در ایالات متحده احداث کند که توانایی شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی را خواهد داشت. این پروژه‌ی آزمایشی سال آینده‌ی میلادی در شهر دیترویت ایالت میشیگان به پایان می‌رسد. جاده‌ی مورد اشاره قرار است یک مایل (۱٫۶ کیلومتر) طول داشته باشد.

براساس گزارش تک‌اسپات، این جاده‌ی جدید مجهز به شبکه‌ای زیرزمینی از سیم‌پیچ‌های شارژ خواهد بود که به شبکه‌ی برق متصل می‌شوند. خودروهای برقی برای شارژ شدن ازطریق این سیم‌پیچ‌ها باید نوعی گیرنده‌ی خاص داشته باشند. این سیستم بدون گیرنده‌ای فعال انرژی برق ساطع نمی‌کند، به‌همین‌دلیل، انسان‌ها و حیواناتی که از روی جاده عبور کنند دچار برق‌گرفتگی نخواهند شد.

جاده‌‌ای که Electreon Wireless وظیفه‌ی ساخت آن را برعهده دارد ماژولار است چون هر یک از سیم‌پیچ‌ها به‌صورت جداگانه به شبکه‌ی برق متصل هستند. این یعنی ایجاد چاله در جاده، کل سیستم شارژ بی‌سیم را از کار نمی‌اندازد.

معیار شارژ به ازای هر مایل به نوع خودرو و سرعت حرکت آن بستگی دارد. این جاده‌ی جدید نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین باتری باشد، خصوصاً با در نظر گرفتن اینکه تنها ۱٫۶ کیلومتر طول دارد، اما می‌تواند درصد شارژ باتری خودروهای برقی را اندکی بالا ببرد. به‌لطف این موضوع خودروها می‌توانند مسافت بیشتری حرکت کنند.

گیرنده‌ای که درون خودرو تعبیه می‌شود هزینه‌ را نیز محاسبه می‌کند تا دارنده‌ی خودرو بتواند بعداً هزینه‌ی شارژ را پرداخت کند.

فردی به نمایندگی از Electreon Wireless می‌گوید مسیر حرکت اتوبوس‌ها برای پیاده‌سازی این سیستم شارژ بی‌سیم بسیار عالی به نظر می‌رسد، چون اتوبوس‌ها در مسیری قابل‌پیش‌بینی و تکراری حرکت می‌کنند. مسیرهای پرترافیک‌ نیز گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شوند. در این حالت وقتی در ترافیک هستید،‌ خودروی برقی شما هم‌زمان شارژ می‌شود.

ایده‌ی Electreon Wireless همچون نسخه‌ی پیشرفته‌تر سیستم Powerplay لاجیتک است که به کاربر امکان می‌دهد هنگام کار با سیستم، ازطریق نوعی ماوس‌پد خاص، ماوس خود را شارژ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات