ایلان ماسک می‌گوید تسلا تاکسی‌های رباتیک آینده‌نگرانه می‌سازد

جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در رویداد افتتاح کارخانه‌ی جدید تسلا در تگزاس اعلام کرد این شرکت تاکسی‌های رباتیک آینده‌نگرانه‌ای تولید خواهد کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک در مراسم افتتاحیه‌ی کارخانه‌ی جدید تسلا در آستین تگزاس گفت که این شرکت به‌دنبال توسعه‌ی تاکسی‌های رباتیک (روبوتاکسی) با ظاهر آینده‌نگرانه است. مدیرعامل تسلا همچنین اعلام کرد این شرکت، تاکسی‌ها را در مقیاس وسیع تولید خواهد کرد و اطمینان حاصل می‌کند که همه‌ی آن‌ها کاملاً خودران باشند. اگر چنین وسیله‌ی نقلیه‌ای ساخته شود، تسلا می‌تواند آن‌ها را به شرکت‌هایی مثل اوبر بفروشد یا حتی کسب‌وکار حمل‌ونقل خود را برای رقابت با لیفت و اوبر راه‌اندازی کند.

به گزارش Neowin و به‌نقل از رویترز، ایلان ماسک قبلا اعلام کرده بود که تسلا قصد دارد در سال ۲۰۱۹ ربوتاکسی‌های کاملاً مستقلی تولید و در سال ۲۰۲۰ آن‌ها را در بازار ایالات متحده عرضه کند. مشخص نیست که چرا این طرح به حالت تعلیق درآمده است؛ اما این مورد به‌احتمال زیاد به بیماری کرونا مرتبط بوده است؛ زیرا این ویروس همه‌گیر کار را برای شرکت‌ها سخت کرد، به‌طوری‌که قادر به استفاده از همه‌ی ظرفیت تولیدی خود نبودند. با بازگشت اوضاع جهان به حالت عادی، تسلا می‌تواند جاه‌طلبی‌های روبوتاکسی خود را از سر بگیرد.

ایلان ماسک علاوه‌بر بحث درمورد روبوتاکسی، درمورد تولید خودروهای مدل Y که قرار است در کارخانه‌ی جدید تگزاس انجام شود، صحبت کرد. این شرکت قصد دارد هرسال ۵۰۰ هزار دستگاه مدل Y را در کارخانه تولید کند. رویترز اشاره کرده است این وسایل نقلیه می‌توانند قیمت پایین‌تری داشته باشند تا فضایی رقابتی‌تر ایجاد شود.

علاوه‌براین انتظار می‌رود کارخانه‌ی جدید تسلا، Cybertruck را نیز تولید کند؛ خودرویی آینده‌نگرانه که تسلا قبلا آن را به‌نمایش گذاشته است. انتظار می‌رود تولید این خودرو از سال ۲۰۲۳ آغاز شود. ماسک در مراسم روز پنج‌شنبه درنهایت اعلام کرد که این کارخانه ربات انسان‌نمایی به‌نام Optimus را نیز تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات