همکاری جنرال موتورز و هوندا برای تولید میلیون‌ها خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه گسترش می‌یابد

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جنرال موتورز و هوندا در حال گسترش همکاری خود برای تولید «میلیون‌ها» خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه در سال ۲۰۲۷ هستند.
تبلیغات

جنرال موتورز و هوندا اعلام کردند همکاری دوساله‌ی خود را گسترش خواهند داد تا خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه ساخته‌شده روی پلتفرم انعطاف‌پذیر EV جنرال موتورز با بسته‌های باتری بهبودیافته با برند Ultium را به آن اضافه کنند. این شرکت‌ها می‌گویند تولید میلیون‌ها دستگاه از این خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه، از‌جمله شاسی‌بلندهای کراس‌اور را در سال ۲۰۲۷ آغاز خواهند کرد.

به‌گزارش ورج،‌ برای اولین‌بار خودروسازان مذکور حدود دو سال پیش اعلام کردند که برای ساخت دو خودرو الکتریکی با برند هوندا (هوندا پرولوگ و شاسی‌بلند آکورا) که روی پیشرانه‌ی منعطف التیوم جنرال موتورز ساخته می‌شوند، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این محصولات جدید در کارخانه‌های جنرال موتورز واقع در آمریکای‌شمالی تولید خواهند شد و انتظار می‌رود فروششان در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

قیمت خودروهای جدید ارزان‌تر از Chevy Equinox EV 2024 خواهد بود و به‌گفته‌ی جنرال موتورز قیمت وسیله‌ی نقلیه مذکور از ۳۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. با اینکه با عرضه‌ی مدل‌های بیشتر تعداد فروش خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است، اکثر خودروهای برقی موجود در بازار امروزی گران‌تر از معادل‌های گازی خود هستند.

بااین‌حال، محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین اخیر و کمبود تراشه‌های جهانی و حمله روسیه به اوکراین، همگی برای افزایش برخی از این قیمت‌ها دست‌به‌دست هم داده‌ و چشم‌انداز قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خودروهای برقی را پیچیده‌تر کرده‌اند.

لوگوی شرکت های جنرال موتورز و هوندا

این مدل‌های جدید از پلتفرمی مشترک استفاده می‌کنند و فناوری‌های باتری جدیدی که دو شرکت در حال بررسی‌اش هستند، مانند باتری‌های حالت جامد و موادی مانند لیتیوم‌فلز و سیلیکون به‌اشتراک خواهند گذاشت. باوجوداین، جنرال موتورز و هوندا نام مدل‌های جدید و جزئیات دیگری از خودروهای الکتریکی آینده را فاش نکرده‌اند.

می‌توان گفت جنرال موتورز و هوندا رابطه‌ی تنگاتنگی درزمینه‌ی تولید خودروهای برقی جدید دارند. این خودروساز ژاپنی یکی از سرمایه‌گذاران کروز، شرکت تابعه‌ی جنرال موتورز است.

به‌عنوان بخشی از این قرارداد، کروز و هوندا در حال همکاری روی تولید خودرو خودکار الکتریکی هدفمندی هستند که نسخه‌ی پیش‌تولید آن، کروز اوریجین، برای اولین‌بار اواخر سال گذشته رونمایی شد. همچنین، جنرال موتورز ۲٫۲ میلیارد دلار برای بازسازی کارخانه دیترویت‌همترامک خود به‌منظور تولید خودروهای خودکار و الکتریکی هزینه می‌کند؛ جایی که احتمالاً خودروهای برقی جدید هوندا در آن ساخته می‌شود.

جنرال موتورز و هوندا، تنها خودروسازانی نیستند که با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ چراکه فورد و فولکس واگن با همکاری یکدیگر در حال ساخت مجموعه‌ای از خودروهای برقی و AV هستند. شرکت‌های خودروسازی بزرگ و کوچک با تولید انبوه شاسی‌بلندهای باتری‌دار و وانت‌ها و سدان‌ها برای برتری بر تسلا رقابت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات