تأمین‌کننده ایرپادهای اپل در تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه‌یافتن انتشار شایعات خودرو الکتریکی اپل، شرکت Luxshare، سازنده ایرپادهای شرکت اهل کوپرتینو، روی تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

Luxshare به‌تازگی به یکی از تأمین‌کنندگان اصلی اپل تبدیل شده است. این شرکت چینی که وظیفه‌ی مونتاژ ایرپاد و اخیراً آیفون‌های اپل را برعهده دارد، امروز سرمایه‌گذاری مشترکش را با گروه چری اعلام کرد. چری یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروهای برقی مستقر در چین است.

به‌گزارش 9to5Mac، چری و Luxshare با همکاری یکدیگر در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی هستند. این سرمایه‌گذاری در سه‌ ماه آینده با مبلغی درحدود ۱٫۷ میلیارد یوان (حدود ۲۶۷ میلیون دلار) آغاز خواهد شد؛ اقدامی که شامل ساخت کارخانه‌ای جدید نیز می‌شود.

Luxshare حدود ۳۰ درصد از سهام شرکت جدید را دراختیار گرفته است و باقی‌مانده‌ی سهم این شرکت متعلق به واحد خودروهای الکتریکی گروه چری خواهد بود. به‌گفته‌ی وانگ لای‌چون، Luxshare به برندی خودروسازی تبدیل نخواهد شد؛ بلکه قرار است برای ساخت خودروهای برقی با چری همکاری کند.

براساس مقاله‌ی منتشر‌شده در Nikkei Asia، درحال‌حاضر خودروهای برقی با قیمتی درحدود ۱۰۰ هزار یوان (حدود ۱۵,۷۰۰ دلار) فروخته می‌شوند و میزان فروش این خودروها در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است. شایان‌ ذکر است میزان صادرات خودروهای برقی گروه چری درمجموع به ۲۷۰ هزار دستگاه رسیده است. این خبر در حالی منتشر شد که پیش‌از‌این نیز یکی دیگر از تأمین‌کنندگان اپل، یعنی فاکسکان، با شرکت هندی Vedanta قرارداد همکاری امضا کرده است.

کمبود جهانی تراشه‌ها اخیراً یکی از دلایل مهمی بوده که باعث شده است تأمین‌کنندگان به‌دنبال یافتن مناطق جدید برای ادامه‌ی تجارت خود باشند. سرمایه‌گذاری جدید Luxshare به این شرکت کمک خواهد کرد تا جایگاهش را در صنعت خودروسازی تثبیت کند و همچنان به‌عنوان تأمین‌کننده به تنوع و رشد ادامه دهد. علاوه‌براین، شایعات حاکی از آن است که خودرو الکتریکی اپل در مرحله‌ی توسعه قرار دارد. انتظار داریم این خودرو الکتریکی خودران در چند سال آینده رسماً معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات