فاکسکان در سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خودروهای الکتریکی را در تایلند آغاز خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، ظاهراً فاکسکان قصد دارد تولید انبوده خودروهای الکتریکی را از سال ۲۰۲۴ در تایوان آغاز کند.
تبلیغات

گروه فاکسکان، شرکتی که بیشتر به‌عنوان سازنده‌ی قراردادی محصولات اپل شناخته می‌شود، درتلاش است تا به‌سرعت فعالیت‌هایش را گسترش دهد. این شرکت از مدتی قبل برنامه‌های خود را برای ورود به بازار در حال رشد خودروهای برقی اعلام کرده است.

به‌گزارش گیزموچاینا، شرکت ملی نفت تایلند (PTT) اعلام کرد کارخانه‌ی خودروهای برقی این کشور با سرمایه‌گذاری مشترک با گروه فاکسکان، تولید انبوه خودروهای الکتریکی را از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد

اگر گزارش‌های منتشرشده واقعیت داشته باشد، شرکت ملی نفت تایلند و فاکسکان هرکدام مبلغی درحدود یک‌میلیارد دلار را برای راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید خودروهای برقی در کشور تایلند سرمایه‌گذاری خواهند کرد. شرکت ملی نفت تایلند تخمین زده است که در ابتدا میزان تولید سالانه‌ی خودروهای برقی حدود ۵۰ هزار دستگاه خواهد بود که بعداً ظرفیت تولید به ۱۵۰ هزار دستگاه خوردو برقی در سال افزایش خواهد یافت.

خودرو الکتریکی فاکسکان

شایان‌ ذکر است که فاکسکان کسب‌وکار تولید خودروهای برقی را فقط به تایلند محدود نمی‌کند؛ بلکه در حال گسترش فعالیت‌های خود در سراسر منطقه است. چند روز قبل، این شرکت اعلام کرد که با وزارت سرمایه‌گذاری اندونزی و سایر شرکت‌ها، برای توسعه‌ی خودروهای برقی در این منطقه همکاری خواهد کرد.

فاکسکان از مدتی‌ قبل قراردادی برای خرید اولین کارخانه‌ی تولید خودروهای الکتریکی خود در آمریکای‌شمالی امضا کرده است. این فعالیت‌ها بخشی از قراردادهای ۲۸۰ میلیون دلاری با استارتاپ خودروهای الکتریکی ایالات متحده‌ی آمریکا موسوم به Lordstown Motors است که خرید سهام را نیز شامل می‌شود. علاوه‌براین، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، کارخانه‌های تولید خودروهای برقی را در هند و اروپا و آمریکای‌شمالی یا آمریکای‌جنوبی راه‌اندازی کند.

چند ماه قبل، فاکسکان سه نمونه‌ی اولیه از خودروهای برقی خود را رونمایی کرد؛ خودروهایی که این شرکت قصد دارد در سال جاری آن‌ها را در مقادیر تجاری عرضه کند. سه نمونه‌ی اولیه‌ی جدید درواقع نقطه‌ی اوج همکاری فاکسکان با یولون موتورز تایوان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات