اپل تیم خود را برای آزمایش فناوری خودرو تمام‌خودران گسترش می‌دهد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد تیم خود را در کالیفرنیا به‌منظور آزمایش خودروهای تمام خودران گسترش دهد.
تبلیغات

اپل برنامه‌های آزمایش خودروهای کاملاً خودران خود را در کالیفرنیا گسترش خواهد داد. براساس اطلاعات جدید دپارتمان وسایل نقلیه‌ی موتوری کالیفرنیا، اپل اکنون ۸۹ نفر را در فهرست کارکنان واحد ساخت خودرو خود ثبت کرده است.

به‌گزارش 9to5mac، تلاش‌های اپل در حوزه‌ی خودروهای خودران در کالیفرنیا در سال‌های اخیر کاهش یافته و تعداد کارکنان واحد خودروش نیز بارها تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که تیم این شرکت در یک مقطع زمانی حدود ۲۰۰ نفر بود. بااین‌حال، اپل همچنان ۶۹ کارمند در تیم خودرو خود دراختیار دارد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اپل از نوامبر ۱۱ راننده‌ی جدید را به فهرست خدمه‌ی خود اضافه کرده و حالا تعداد خدمه‌ی این شرکت در این بخش به ۱۴۸ نفر رسیده است. مثل همیشه باید توجه کنید که اپل خودروهای خودران را در کالیفرنیا آزمایش نخواهد کرد و در‌عوض، شاسی‌بلندهای لکسوس مجهز به سخت‌افزار LiDAR و دوربین را آزمایش می‌کند.

برنامه‌های اپل برای ساخت خودرو خودران موسوم به تایتان، در طول سال‌ها تکامل یافته است. اخیراً گزارش شده است که کوین لینچ، معاون فناوری این شرکت، پس از خروج داگ فیلد، مدیریت این پروژه را برعهده گرفته است. فیلد پیش از عزیمت به فورد، روی پروژه‌ی تایتان کار می‌کرد و وظیفه‌ی رهبری صدها مهندس را در این بخش برعهده داشت.

گفته شده است که اپل گزینه‌های مختلفی برای پروژه‌ی تایتان در نظر گرفته است؛ اما هدف بلندپروازانه‌‌اش این است که تا سال ۲۰۲۵، یک خودرو الکتریکی بدون فرمان را روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات