ادغام فناوری لایدار شرکت لومینار با خودروهای آینده مرسدس

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق قراردادی جدید، خودروهای آینده مرسدس به فناوری لایدار شرکت لومینار مجهز خواهند بود.
تبلیغات

پنجشنبه‌ی گذشته، مرسدس بنز اعلام کرد قصد دارد به‌عنوان بخشی از معامله‌ای گسترده‌تر که اشتراک‌گذاری داده‌ها و تصاحب بخشی از سهام لومینار (Luminar) ازطریق این خودروساز را شامل می‌شود، از فناوری لایدار شرکت مذکور در خودروهای آینده استفاده کند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، به‌عنوان بخشی از معامله مرسدس بنز براساس پرونده‌ای نظارتی، حداکثر ۱٫۵ میلیون سهام لومینار را در ازای دریافت اطلاعات و خدمات خاص خواهد خرید. سهام لومینار در اخبار منتشر شد و اکنون با ارزش بیش از ۱۷٫۷ درصد بیشتر معامله می‌شود.

در این پرونده، آمده است قرارداد لومینار با شرکت دایملر آمریکای‌شمالی (Daimler North America Corporation) توسعه و ادغام فناوری آن در نسل بعدی خودروهای سواری تولیدی آینده و سایر فعالیت‌های تعریف‌شده را دربر می‌گیرد.

دایملر داده‌های خاصی را با لومینار به‌اشتراک می‌گذارد تا در زمینه‌ی بهبود مستمر و به‌روزرسانی محصول استفاده شوند. درعوض، لومینار موافقت کرد که ۱٫۵ میلیون سهم از سهام عادی کلاس A خود را به دایملر واگذار کند.

آستین راسل، مؤسس و مدیرعامل لومینار، این همکاری را لحظه‌ای برجسته در صنعت نامید که نشان خواهد داد چگونه عملکردهای ایمنی و رانندگی مستقل در خودروهای مصرفی از دنیای علمی‌‌تخیلی به حقیقت مبدل می‌شوند.

شرکت‌های مذکور از به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات درباره‌ی زمان ادغام لایدار لومینار در خودروهای مرسدس بنز خودداری کرده‌اند. گفتنی است لومینار با ولوو کارز (Volvo Cars) نیز برای یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار لایدار همکاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات