توسعه‌دهنده‌ای CarPlay اپل را با استفاده از رزبری پای روی خودرو تسلا اجرا کرد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک توسعه‌دهنده روشی برای اجرای CarPlay روی نمایشگر خودرو تسلا ارائه کرده است که به رانندگان اجازه می‌دهد در پشت فرمان به آیفون خود دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

درحالی‌که CarPaly اپل برای بسیاری از سیستم‌های سرگرمی خودرو دردسترس است، اما این پلتفرم هرگز به‌طور رسمی امکان اجرا روی نمایشگر داخلی خودروهای تسلا را نداشته است. اکنون یک توسعه‌دهنده‌ی لهستانی به‌نام مایکل گاپینسکی (Michal Gapinski) راهکار خود را برای اینکار ارائه کرده است.

به گزارش اپل‌اینسایدر، گاپینسکی روز جمعه تصاویر و ویدئویی از اجرای CarPlay روی نمایشگر خودرو تسلا خود در توئیتر منتشر کرد؛ کلیپ‌هایی که اولین‌بار توسط تسلا نورث مشاهده شد و ویژگی‌های کاربردی ازجمله اپل موزیک و اپل مپس را نشان می‌دهد.

بااین‌حال، گاپینسکی به‌جای ایجاد هرگونه تغییر عمده در سخت‌افزار خود تسلا، محدودیت‌های وای‌فای را دور می‌زند تا مرورگر تسلا بتواند به دستگاه‌های ثانویه متصل شود. مرورگر به‌نوبه‌ی خود آنچه را که در دستگاه میزبان نشان داده شده است به‌عنوان خوراک ویدئویی زنده نمایش می‌دهد.

گاپینسکی توضیح داده که این پروژه درواقع به رزبری‌پای متکی است که یک بیلد سفارشی از اندروید روی آن اجرا شده است. این بیلد، رابطی را اجرا می‌کند که با CarPlay تعامل دارد و رابط کاربری اپل را قادر می‌سازد تا روی نمایشگر بزرگ‌تر داخلی تسلا نمایش داده شود. این توسعه‌دهنده اعلام کرده که به‌منظور روان‌تر کردن اجرای CarPlay می‌توان بهبودهایی روی اتصال وای‌فای در سیستم ایجاد کرد. این پروژه فعلا در مراحل اولیه بوده و به گفته‌ی توسعه‌دهنده‌ی آن، پس از اعمال بهبودها و رفع مشکلات، دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بعید به‌نظر می‌رسد که تسلا به‌این زودی‌ها اجرای CarPlay را در نرم‌افزار خودروهای خود بپذیرد زیرا این شرکت با اپل اختلاف‌های طولانی مدتی دارد. یکی از دلایل اصلی اختلاف بین این دو شرکت، توسعه‌ی خودرو اپل و استخدام مهندسان تسلا توسط شرکت اهل کوپرتینو و همچنین استخدام مهندسان اپل توسط تسلا است.

ظاهراً مدیرعامل اپل و تسلا آماده‌ی نبرد هستند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا طی یک تماس کنفرانسی، صحبت‌هایی علیه اپل مطرح کرد، درحالیکه تیم‌کوک مدیرعامل اپل نیز درمورد پیشنهاد ماسک به‌عنوان مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۶، اظهارات ناهنجاری را منتشر کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات