برنامه ولوو برای آوردن حالت رانندگی «بدون نظارت» به بزرگراه‌های کالیفرنیا

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ولوو در اواخر امسال از ویژگی رانندگی خودکار Ride Pilot در کالیفرنیا استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

ولوو در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ اعلام کرد تا اواسط سال جاری، Ride Pilot خود را که ویژگی رانندگی خودکار جدید «بدون نظارت» است، در کالیفرنیا معرفی خواهد کرد. هنگامی که این ویژگی برای استفاده در بزرگراه‌ها تأیید شد، به مشتریان ارائه می‌شود.

به گزارش گیزموچاینا، این شرکت می‌گوید Ride Pilot به‌عنوان افزونه‌ای پولی برای شاسی‌بلندهای الکتریکی جدیدی که قصد دارد اواخر امسال معرفی کند به مشتریان ارائه می‌شود. همچنین قرار است این ویژگی در بازارهای دیگر نیز عرضه شود.

ولوو برای ساخت Ride Pilot با Zenseact و Luminar (توسعه‌دهنده لایدار) همکاری کرد. ‌هم‌اکنون، ویژگی مذکور در سوئد در حال آزمایش است. ولوو می‌گوید Ride Pilot از حسگر Luminar Iris LiDAR استفاده می‌کند که با هشت دوربین، ۱۶ حسگر اولتراسونیک و پنج رادار تکمیل می‌شود تا نرم‌افزار بتواند شرایط را به درستی بررسی کند.

ولوو همچنین اعلام کرده برای اطمینان از ایمن بودن این ویژگی، به‌روزرسانی‌های مداومی را برای آن ارائه خواهد کرد. مارتین کریستنسون، رئیس بخش AD و Mobility ولوو می‌گوید:

وقتی می‌گوییم خودران، به معنای واقعی به سیستم خودران اشاره می‌کنیم. بنابراین این ویژگی یا عملکردی محسوب می‌شود که خودرو مسئولیت رانندگی را بر عهده دارد و نیازی نیست دست خود را روی فرمان نگه داشته و چشمانتان را به جاده بدوزید.

Ride Pilot سیستمی است که می‌تواند به جای دستان و چشمان راننده کار کند، بدین معنی که وقتی سیستم فعال می‌شود فرد می‌تواند به کارهای دیگری بپردازد و لازم نیست همه‌ی تمرکز خود را روی رانندگی بگذارد. این با سیستم‌های خودران موجود که نیاز به نظارت دائمی از جانب راننده دارند، متفاوت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات