فناوری جدید میتسوبیشی سلامت راننده را بررسی می‌کند

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی در حال توسعه‌ی فناوری جدیدی با توانایی بررسی لحظه‌ای سلامت رانندگان است.
تبلیغات

هدف ابزارهای کمکی این است که کار را برای کاربر آسان‌تر کنند. در دنیای خودروها هم همینطور است و فناوری‌های جدید تلاش می‌کنند تجربه رانندگی را برای رانندگان بهتر کنند. برای مثال، در حال حاضر کنترل کردن خودرو سهولت یافته و راننده کمتر از گذشته خسته می‌شود. اما جدیدترین خودروی مفهومی EMIRAI xS Drive میتسوبیشی سیاست جدیدی در پیش گرفته و سلامت راننده و ایمنی سرنشینان را با حسگرهای بیومتریک پیشرفته و دوربین‌های IR در اولویت قرار می‌دهد.

به گزارش reviewgeek، این فناوری جدید می‌تواند چندین فاکتور بهداشتی و ایمنی از جمله خواب آلودگی، توجه راننده، ضربان قلب و کیفیت تنفس (که ممکن است نشان‌دهنده استرس یا بیماری باشد) را کنترل کند. زمانی که به نظر نمی‌رسد شرایط راننده برای ادامه مسیر مناسب باشد، خودرو به صورت خودکار در مکانی امن پارک شده و برای کمک تماس گرفته می‌شود.

جالب اینجا است که سیستم رانندگی جدید میتسوبیشی می‌تواند مسافران را با استفاده از امواج رادیویی شناسایی و نظارت کند، حتی اگر آن‌ها در کف خودرو پنهان شده باشند. همچنین سیستم نظارتی خودرو جهت چشم راننده را ردیابی کرده و می‌تواند چراغ‌های جلو را به شکلی تنظیم کند تا هر چیزی که در دید راننده است نور کافی داشته باشد.

سیستم نظارت بر سلامتی

در حال حاضر، میتسوبیشی اولین شرکتی نیست که حسگرهای بیومتریک را به خودرو اضافه کرده است. تسلا از ابزارهای مشابهی برای تشخیص خواب آلودگی یا عدم توجه راننده به جاده استفاده می‌کند. اما خودروسازانی مانند تسلا تنها در حال توسعه سیستم خودروهای خودران خود هستند. از سوی دیگر، میتسوبیشی امیدوار است سیستم ایمنی و بهداشتی خود را به گونه‌ای توسعه دهد که بتواند از آن در هر وسیله نقلیه‌ای، خواه خودران یا غیرخودران، استفاده کند.

به اعتقاد وب‌سایت Autoblog، فناوری جدید میتسوبیشی می‌تواند در مناطق روستایی، جایی که حمل و نقل عمومی کمتر رایج است، روی سلامت رانندگان بیمار یا مسن نظارت کند. همچنین این سیستم می‌تواند به راننده اطلاع دهد که زمان استراحت فرا رسیده است. این فناوری در آینده می‌تواند به ماشین آلات سنگین، قایق‌ها یا هر وسیله نقلیه‌‌ی دیگری نیز راه یابد.

نمی‌دانیم میتسوبیشی چه زمانی فناوری نظارت بر سلامت راننده خود را، که می‌تواند در خودروهای برقی آن یا شرکت‌های دیگر عرضه شود، راه‌اندازی می‌کند. این خودروساز می‌گوید خودروی مفهومی جدید EMIRAI xS Drive را با ویژگی‌های نظارت بر سلامت در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ در تاریخ ۵ تا ۸ ژانویه (۱۶ تا ۱۹ دی) به نمایش خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات