تماشا کنید: ویدئو نمونه اولیه سایبرتراک جدید تسلا

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا نزدیک به دو سال پیش پیکاپ مدرن و نامتعارف خود با نام سایبرتراک را رونمایی کرد. در این مقاله، ویدئویی از تست رانندگی نمونه اولیه و اصلاح‌شده این محصول را مشاهده می‌کنیم.
تبلیغات

سایبرتراک تسلا اولین وانت برقی تسلا محسوب می‌شود که آذر ۱۳۹۸ رسما معرفی شد. این خودرو خبرساز و جنجالی ظاهری شبیه به خودرو‌های علمی‌تخیلی و سفینه‌های فضایی دارد و رونمایی آن انتقادات و طعنه‌های بسیاری را به‌دنبال داشته است.

به‌گزارش mspoweruser، تسلا از دو سال پیش تاکنون برای سازگاری طراحی این خودرو با مقررات امروزی تلاش می‌کند و اصلاحاتی روی نمونه اولیه آن اعمال کرده است. طبق شایعات فعلی، به‌نظر می‌رسد که این خودرو در‌نهایت تا پایان ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) به بازار عرضه شود. در‌ادامه، اولین ویدئو منتشر‌شده از تست رانندگی سایبرتراک اصلاح‌شده تسلا را مشاهده می‌کنیم:

تماشا در یوتیوب

این ویدئو به‌کمک پهپاد Chile Al100 و در کارخانه‌ی خودروسازی تسلا در فرمونت کالیفرنیا گرفته شده است و در آن مشاهده می‌کنیم که در این نمونه‌ی اصلاح‌شده به‌جای سیستم دوربین جانبی نمونه‌ی اولیه، آینه‌های جانبی قرار دارند. این آینه‌ها به‌دلخواه صاحب خودرو قابلیت جابه‌جایی دارند.

new-tesla-cybertruck-prototype

سایبر تراک جدید تسلا علاوه‌بر آینه‌های بغل، تیغه‌ی برف‌پاک‌کن برجسته‌ای نیز دارد. ماسک در‌این‌باره گفت:

طبق قانون، تولیدکنندگان باید خودروها را با آینه‌ بغل به بازار عرضه کنند؛ اما مالکان می‌توانند بعد از خرید هر تغییری در خودرو خود ایجاد کنند. تیغه‌ی برجسته‌ی برف‌پاک‌کن نیز من را آزار می‌دهد. ایدئال من این بود که تیغه‌ی برف‌پاک‌کن در زیر کاپوت قرار بگیرد؛ اما طراحی این ایده بسیار پیچیده است و راهی دیگر به‌غیر از قراردادن آن درکنار شیشه‌ی جلو وجود نداشت.
cybertruckfront

با‌‌توجه‌‌به آنچه در ویدئو مشاهده کردیم، نوار چراغ جلو خودرو در نمونه‌ی اصلاح‌شده با نور مخفی جایگزین و قسمت بار آن نیز کوچک‌تر شده است. طراحی این خودرو برای عرضه به بازار هنوز نهایی نشده است و امکان تغییرات بیشتری وجود دارد؛ با‌این‌حال، تاکنون یک‌میلیون نفر برای پیش‌خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی طراحی جدید سایبرتراک تسلا چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند مانند دیگر خودرو‌های تسلا در بازار فروش چشمگیری تجربه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات