نیسان طی پنج سال آینده ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

نیسان طی پنج سال آینده ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

خودروسازی نیسان قصد دارد در پنج سال آینده، مبلغ درخورتوجه ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه‌ی فناوری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند.

نیسان اعلام کرده است که طی پنج سال آینده مبلغ دو تریلیون ین (معادل ۱۷/۶ میلیارد دلار) در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و فناوری باتری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی بزرگ این شرکت موسوم به Ambition 2030 انجام خواهد شد. نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ درمجموع ۱۵ خودرو برقی جدید عرضه کند که در آن زمان، خودروهای الکتریکی نیمی از خط تولید محصولات این شرکت را تشکیل خواهند داد.

به گزارش تک‌کرانچ، این شرکت خودروساز طی ۸ سال آینده در مجموع ۲۳ وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی تولید خواهد کرد که ۲۰ مورد از این خودروها در پنج سال آینده عرضه می‌شوند.

بخش دیگر این برنامه‌ی نیسان احتمالا خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) خواهد بود. نیسان در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تا ابتدای دهه‌ی ۲۰۳۰، تنها خودروهای برقی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نیسان خودروهای برقی مجهز به باتری‌های تمام جامد (ASSB) را نیز تا سال ۲۰۲۸ تولید خواهد کرد. نیسان همچنین تا سال ۲۰۲۴ یک کارخانه‌ی آزمایشی در یوکوهاما تأسیس خواهد کرد. این فناوری مزایای بسیار خوبی مثل کاهش زمان شارژ را ارائه می‌دهد، اما هنوز وارد بازار نشده است. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ هزینه‌ی بسته‌های باتری‌های مورد نیاز خود را به ۷۵ دلار در هر کیلووات ساعت کاهش دهد. البته گفته شده هزینه‌ی این باتری‌ها مدتی بعد حتی تا ۶۵ دلار نیز کاهش خواهد یافت. به گفته‌ی بلومبرگ، این مبلغ تقریبا نصف هزینه‌ی باتری‌های خودروهای الکتریکی سال گذشته است. نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳۰ گیگاوات باتری تولید کند.

نیسان تا سال ۲۰۲۶، فناوری کمک‌راننده خود موسوم به پروپایلوت (ProPilot) را در بیش از ۲٫۵ میلیون از خودروهای نیسان و اینفینیتی ارائه خواهد داد. علاوه‌بر این، سیستم‌های لایدار (LIDAR) نسل بعد این خودروساز تا سال مالی ۲۰۳۰ تقریبا روی همه‌ی مدل‌های جدید این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

nissan chill-out

نیسان همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی Ambition 2030 خود از چهار خودروی مفهومی رونمایی کرد که شامل Chill-out، Surf-out، Hang-out و Max-our می‌شود. این مدل‌ها مثل بسیاری از طرح‌های مفهومی دیگر، قرار است یک دید کلی از فناوری آینده‌ی نیسان از جمله سیستم رانندگی خودکار، ویژگی‌های داخلی و طراحی‌های آینده‌نگرانه ارائه دهد. با این‌حال، نیسان تصاویری از مدل Chill-out را به‌عنوان یک خودروی واقعی، نشان داده و همچنین رندرهایی از سه مدل دیگر به اشتراک گذاشته است.

Chill-out یک شاسی‌بلند کوچک است که می‌تواند پیش‌نمایش اولیه از نسل بعدی Leaf باشد؛ مدلی که نیسان قبلاً تأیید کرده بود از یک بدنه‌ی سبک بهره خواهد برد. این خودرو از پلتفرم CMF-EV آریا و سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی موسوم به e-4orce استفاده خواهد کرد که امکان دارد تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار شود.

نیسان surf-out

در همین‌حال، Surf-out یک وانت تک کابین الکتریکی کوچک با یک تخت در ابعاد مناسب و سایه‌بان قابل جابه‌جایی است. این محصول با سیستم دو موتوره‌ی تمام چرخ محرک (AWD) و انواع خروجی‌های برق ارائه خواهد شد که آن را برای علاقمندان به آفرود بسیار جذاب کرده است.

hang-out نیسان

مدل بعدی این شرکت Hang-Out بیشتر شبیه یک ون/شاسی‌بلند کوچک است که به‌منظور «ارائه‌ی روشی جدید برای گذراندن زمان در حرکت» طراحی شده است. این خودرو از کف کاملا مسطح و صندلی‌های متحرک شبیه صندلی‌های سالن تئاتر دارد تا آرامش شبیه به اتاق نشیمن را در یک فضای متحرک ارائه کند.ا ین مدل همچنین از ویژگی‌های e-4orce و پروپایلوت بهره خواهد برد.

max-out نیسان

در نهایت به خودرو اسپرت تبدیل‌شونده‌ی مفهومی Max-Out می‌رسیم که «پایداری و راحتی فوق‌العاده» را ارائه می‌دهد. بدنه‌ی این خودرو به‌نحوی طراحی شده تا هنگام دورزدن بهترین هندلینگ و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورد. ظاهرا وزن Max-Out سبک بوده و مرکز ثقل بسیار پایینی دارد. این مدل نیز از e-4orce پیشرفته بهره می‌برد.

طرح جدید نیسان درحالی ارائه شده است که این شرکت با مشکلات داخلی از جمله دستگیری و فرار مدیرعامل سابقش یعنی کارلوس گون دست‌وپنجه نرم کرده است. این خودروساز قصد دارد در کوتاه‌مدت حدود ۳۰۰ میلیارد ین (۲٫۶۵ میلیارد دلار) از هزینه‌های ثابت و ۲۰ درصد ظرفیت تولید خود را به‌عنوان بخشی از طرح Nissan Next که سال گذشته رونمایی شد، کاهش دهد.

لوگوی پدال

وبسایت پدال مرجع اخبار روز دنیای خودرو، بررسی و مقالات آموزشی و مکانی برای تبادل نظر دوستداران خودرو است.

منبع techcrunch

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده