تاکسی هوایی عمودپرواز هیوندای، سوپرنال نام دارد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای مدتی است که برای توسعه تاکسی‌های هوایی عمود‌پرواز (eVTOL) خود تلاش می‌کند و حالا در همین راستا شرکتی به نام سوپرنال را صرفا برای توسعه این تاکسی‌های هوایی اختصاص داده است.
تبلیغات

سوپرنال نامی است که هیوندای برای تاکسی هوایی عمود‌پرواز خود انتخاب کرده و این لغت در لاتین به معنی آسمانی یا کیفیتی بی‌رقیب است؛ انتظار می‌رود که این هواپیمای برقی در سال ۲۰۲۸ (۱۴۰۷) به بازار عرضه شود. سوپرنال به گفته هیوندای تنها یک هواپیمای برقی نیست؛ چشم‌انداز گروه هیوندای ساخت اکوسیستمی برای حمل و نقل است که به کمک اپلیکیشنی برای هماهنگ و رزرو تاکسی بتوان از آن استفاده کرد.

به گزارش newsatlas، این اکوسیستم می‌تواند شامل اسکوتری برقی، تاکسی هوایی عمود‌پرواز یا خودروی سواری باشد. هیوندای قصد دارد بعد از ساخت تک تک قطعات توسط شرکت‌های تابعه خود، آن‌ها را با نرم‌افزاری هوشمند به هم متصل کند.

اکوسیستم هواوی می‌تواند مانعی بر سر راه پیشرفت خودروهای خودران باشد؛ چراکه در این اکوسیستم مالکیت خودرو دیگر معنایی نخواهد داشت و خودرو‌ها تنها ابزاری برای خدمت‌رسانی محسوب می‌شوند.

eso2

دفاتر اداری سوپرنال در قلب ترافیک ایالات متحده، مناطق واشنگتن دی سی و سراسر کالیفرنیا قرار دارند و این شرکت این روزها روی انجام کارهای حقوقی و سیاسی جابجایی هوایی در ایالات متحده تمرکز کرده است. فرایند دریافت گواهینامه برای تاکسی‌ها برقی سوپرنال تازه از سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) آغاز می‌شود؛ این در حالی است که شرکت‌های پیشرفته‌ای مانند Joby Aviation همین حالا هم در حال برنامه‌ریزی برای شروع خدمت‌رسانی هستند.

با اینکه هواپیماهای برقی سوپرنال تا سال ۲۰۲۸ (۱۴۰۷) نمی‌تواند به مشتریانش خدمتی ارائه کند، اما به نظر می‌رسد فناوری‌های کاملاً جدید به کار رفته در محصولات سوپرنال، ارزش این انتظار را داشته باشند.

یکی از عواملی که پروسه تولید انبوه تاکسی‌های هوایی سوپرنال را به تعویق انداخته است، اجرای این خدمت‌رسانی به صورت مستقل از راننده است؛ سوپرنال در نظر دارد تا تاکسی‌های هوایی خود را از همان روز اول به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده به بازار عرضه کند.

عامل دیگر ممکن مربوط به زمان بهره‌برداری سیستم‌های پیل سوختی هیدروژنی باشد. پیل سوختی هیدروژنی، نوعی مبدل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی که از بازده بالایی برخوردار است.

کره جنوبی و ژاپن برای ساخت اقتصادی بر پایه این مبدل بسیار خوش‌بین هستند و سوپرنال نیز در نظر دارد تا از متخصصان نیروگاه هیدروژنی HTWO برای استفاده از این سیستم‌ها استفاده کند.

سوپرنال قصد دارد تا از اعتبار هیوندای حداکثر استفاده را ببرد. این شرکت برای بهبود همه جنبه‌های زنجیره تأمین و عملیاتش، با بوستون داینامیکس نیز همکاری می‌کند و هدفش تولید عمودپرواز‌هایی با نرخی بی‌سابقه برای صنعت هوافضا است.

ویدیوی معرفی سوپرنال را در زیر مشاهده کنید:

شما درباره تاکسی هوایی عمود‌پرواز سوپرنال چه دیدگاهی دارید؟ آیا واقعا مالکیت خودرو‌ها در آینده دیگر معنایی نخواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات