طرح انقلابی میشلن با تایرهای بدون باد، روی مینی کوپر آزمایش شد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
میشلن در نمایشگاه IAA Mobility لاستیک‌های جدید بدون باد خود را با موفقیت روی خودروی مینی کوپر SE آزمایش کرد؛ گفته می‌شود این لاستیک‌ها تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهند شد.
تبلیغات

بسیاری از مردم اهمیت لاستیک خوب را در نظر نمی‌گیرند. برای اکثر مردم، فقط اطمینان از فشار باد لاستیک‌ها برای ادامه کار کافی است؛ اما چیزهای زیادی در تجارت لاستیک وجود دارد که بسیار بیشتر از آن‌چه در ابتدا به نظر می‌رسد، مهم هستند. علاوه بر این، یکی از واقعیت‌های کمتر شناخته‌شده این است که هوای داخل تایر بیشتر مشکلاتی که راننده باید در هر نقطه‌ای با آن رو‌به‌رو شود، ایجاد می‌کند؛ اما اگر اصلا نیازی به باد کردن لاستیک خودرو نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

مینی جان کوپر

به گزارش بیامو بلاگ، میشلن حداقل در ۱۰ سال گذشته روی چنین پیشنهادی سخت کار کرده است. اولین باری که آن‌ها طرح مفهومی تایر بدون باد را معرفی کردند، به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد و مهندسان میشلن مدتی است روی نسخه‌ی کامل آن کار می‌کنند. در نمایشگاه IAA Mobility، سازنده تایر فرانسوی خودروی مینی کوپر SE را به آخرین نسخه‌ی لاستیک‌های بدون باد مجهز کرد و نشان داد که با لاستیک‌های جدید چقدر عملکرد بهتری دارد.

به گفته‌ی مسئولان میشلن، هدف اصلی از توسعه‌ی این نوع راه‌حل‌ها تلاش برای کاهش حجم زیاد زباله‌های تولیدشده از لاستیک بود. این شرکت ادعا می‌کند که با توجه به تعداد تایرهای تولیدی، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون حلقه لاستیک دور انداخته می‌شود؛ زیرا پنچر شدن یا مشکلات مربوط به دیواره‌های لاستیک در طول زمان منجر به فشار نامنظم می‌شود؛ بنابراین استفاده از چنین راه حلی، تعدادی از مشکلات را حل می‌‌کند. از جمله این موارد می‌توان به ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی بدون مراقبت در پشت فرمان و پایدارتر ساختن کل صنعت خودرو اشاره کرد.

نمای جلو تایر بدون باد میشلن / Michelin airless Tire

البته مشکلاتی نیز در پیش روی تایر جدید میشلن وجود دارد که یکی از آن‌ها مشکل پیاده‌سازی طرح است. این لاستیک‌ها به رینگ خودرو متصل می‌شوند و خریدار نمی‌تواند یکی را بدون دیگری داشته باشد. آن‌‌ها به این شکل ساخته می‌شوند و ظاهراً حداقل در شرایط کنونی، یکی نمی‌تواند بدون دیگری فروخته شود. این ممکن است بزرگ‌ترین مشکلی باشد که لاستیک‌های بدون باد میشلن با آن رو‌به‌رو هستند و آن‌ها را از رواج یافتن منع می‌کند. مسئولان میشلن قصد دارند تایرهای بدون باد را در سال ۲۰۲۴ به‌صورت تجاری به بازار عرضه کنند و شاید در فاصله‌ی باقیمانده تا سال ۲۰۲۴، راه حلی برای این مشکل ارائه بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات