بزرگراه مجهز به فناوری شارژ القایی خودروی الکتریکی در ایتالیا ساخته می‌شود

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با همکاری شرکت‌هایی مانند ایویکو، الکترئون و ABB در پروژه بین‌المللی «Arena del Futuro»، ایتالیا در چند سال آینده دارای اولین بزرگراه مجهز به شارژ القایی خودروی الکتریکی خواهد بود.
تبلیغات

در ۱۷ مه ۲۰۲۱، گروهی چندملیتی از شرکت‌ها گرد هم آمدند تا پروژه «Arena del Futuro» را در ایتالیا راه‌اندازی کنند. با ترکیب نیروها، همه طرف‌های دست‌اندرکار بخش اختصاصی بزرگراه A35 Brebemi-Aleatica را ایجاد می‌کنند تا خودروهای الکتریکی بتوانند از شارژ بدون تماس استفاده کنند. به گزارش رایداپارت، بزرگراه A35 بین برشا و میلان قرار دارد و این پروژه از مسیر کمربندی ۱۰۵۰ متری (کمی بیش از نیم مایل) در نزدیکی خروجی Chiari Ovest استفاده خواهد کرد.

مسیر آسفالت ۱۰۳۵ متری از برق ۱ مگاوات تغذیه خواهد کرد و یک جاده کمربندیِ بسته با نام «Arena del Futuro» یا «Arena of the Future» خواهد بود. شرکت شارژ بی‌سیم الکترئون (ElectReon) از فناوری انتقال برق استاتیک و دینامیک خود استفاده خواهد کرد تا بتواند امکان شارژ وسایل نقلیه ثابت و متحرک را در منطقه‌ی تعیین‌شده فراهم کند.

علاوه بر این، کنسرسیوم شرکت‌ها در نظر دارد گزینه‌های اتصال اینترنت اشیا، از جمله فناوری 5G را برای اطمینان از حداکثر ایمنی جاده در طول پروژه بررسی کند. همه‌ی ذینفعان در نظر دارند چگونگی بهینه‌سازی سطح جاده را بررسی کنند تا در شارژ کارآمد باشد و برای هرگونه تغییر الگوی بالقوه استفاده، دوام بیشتری داشته باشد.

در مجموع ۱۴ عضو در این کنسرسیوم حضور دارند و در حال کار روی این پروژه هستند که از جمله می‌توان به شرکای صنعتی و دانشگاه‌های ایتالیا اشاره کرد. این شرکا شامل بزرگراه A35 Brebemi-Aleatica، شرکت ABB، الکترئون، فناوری انرژی FIAMM، ایویکو، ایویکو باس، Mapei، پیتزاروتی، دانشگاه پلی تکنیک میلان، پریسمین، استلانتیس، TIM، دانشگاه Tre رم و دانشگاه پارما می‌شود.

هنوز مشخص نیست این پروژه دقیقاً چه مدت به طول خواهد انجامید، اما در برآوردهای اولیه «چند ماه کار و مطالعه» برای آن ذکر شده است. چند وسیله نقلیه مسافری استلانتیس و یک اتوبوس بین شهری ایویکو قرار است بخشی از این پروژه باشند.

در این مرحله هیچ اشاره‌ای به استفاده از موتورسیکلت برقی یا اسکوتر نشده است؛ اما پروژه‌ی «Arena del Futuro» می‌تواند در آینده روی این وسایل نقلیه تأثیر بگذارد؛ به‌خصوص اگر این فناوری به مرحله استفاده عملی و روزمره برسد. مثل همیشه در مورد این نوع پروژه‌ها، ما مشتاقانه منتظر شنیدن اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن‌ در ماه‌های آینده هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات