تیم کوک: احترام زیادی برای ایلان ماسک و تسلا قائل هستم

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در حال تفکر / Tim Cook
تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه با پادکست Sway از احترام فراوانی می‌گوید که برای ایلان ماسک و تسلا قائل است. همچنین، او حفظ جایگاه برتر تسلا در بین خودروسازان برقی را کاری ‌باورناپذیر می‌داند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای جدید با کارا سوئیشر در پادکست Sway، درباره‌ی موضوعات مختلفی نظیر جلسه‌ی پیش رو در دادگاه به‌دلیل بازی فورتنایت و جنجال مربوط به سیاست App Tracking Transparency سیستم‌عامل iOS 14.5 صحبت کرد. به‌نوشته‌ی 9to5Mac می‌نویسد، تیم کوک در‌باره‌ی علاقه‌ی اپل به صنعت خودرو برقی و فناوری خودرو خودران سخن گفت و به سؤال کارا سوئیشر مبنی‌بر نظرش درباره‌ی ایلان ماسک پاسخ داد. تیم کوک می‌گوید با اینکه هرگز با خود ایلان ماسک صحبت نکرده، احترام زیادی برای تسلا قائل است. 

در پایان سال گذشته‌ی میلادی، ایلان ماسک گفت سال‌ها قبل تلاش کرده تسلا را به اپل بفروشد و تیم کوک حتی حاضر نبوده در جلسه‌ای با او حضور پیدا کند. سوئیشر درباره‌ی این ادعای ایلان ماسک از تیم کوک پرسید و مدیرعامل اپل چنین پاسخی داد:

می‌دانید هرگز با ایلان صحبت نکرد‌‌ه‌ام؛ بااین‌حال احترام زیادی برای شرکتش قائلم و آن را تحسین می‌کنم. معتقدم تسلا به‌طور باورنکردنی نه‌تنها توانسته رهبر بازار خودروهای برقی باشد؛ بلکه این جایگاه را برای مدتی طولانی حفظ کند.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون، شایعه‌هایی درباره‌ی تولید خودرو برقی اپل شنیده می‌شوند. در آن زمان، گفته شد اپل با سرعت تمام وارد صنعت خودرو شده و حتی برخی از قطعات خودرو اختصاصی‌اش مثل قاب در و سیستم انتقال نیرو (Drivetrain) و فرمان را طراحی کرده و قصد داشته است در پروژه‌‌ای با عنوان Project Titan خودرو خود را به مشتریان عرضه کند. البته پس از دو سال، گفته شد پروژه‌ی Titan دچار تحولاتی عظیم شده و اپل می‌خواهد صرفا روی فناوری خودروی خودران تمرکز کند. 

در چند وقت اخیر، شایعه‌ها مجددا رنگ‌و‌بوی تازه‌ای گرفته‌اند و می‌گویند اپل با جدیت مشغول کار روی خودرو برقی هوشمند است. گفته می‌شود خودرو اپل در سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید و به‌احتمال زیاد از فناوری خودران اختصاصی بهره‌مند خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات