هنوز اطلاعات دقیقی از شرایط پیشرانه فورد F-150 رپتور ۲۰۲۱ منتشر نشده است اما به احتمال فراوان، این خودرو تفاوت فنی مهمی با مدل ۲۰۲۰ نخواهد داشت. با ظهور رقیبی تازه به نام دوج رم TRX که ۷۰۰ اسببخار قدرت دارد؛ معرفی نسخهای ویژه از رپتور با پسوند R در آینده نزدیک، بسیار محتمل است. این مدل، میتواند با پیشرانه سوپرشارژ ۵/۲ لیتری V8 فورد موستانگ GT500 عرضه شود و ۷۶۰ اسببخار قدرت داشته باشد. تا زمان عرضه رپتور R، مدل استاندارد F-150 رپتور با پیشرانه ۳/۵ لیتر توئینتوربوشارژ، ۴۵۰ اسببخار قدرت و ۶۹۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد شد.
تفاوتهای فنی بین رپتور ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، وجود دارند. سیستم جدید اگزوزها با نام ترومبون لوپ، همراه سوپاپهای متغییر روی مدل ۲۰۲۱ نصب خواهد شد که صدای متفاوت و عملکرد بهتر نسبت به گذشته خواهد داشت. حالتهای رانندگی آرام، استاندارد، اسپرت و باجا (مخصوص رانندگی پرشتاب در مسیرهای خاکی)، تنظیمات اگزوز و صدای آن را تغییر میدهد.
در مجموع، ۷ مود رانندگی برای رپتور ۲۰۲۱ وجود دارد که علاوهبر صدا و قدرت تولیدی، تأثیر زیادی بر سیستم تعلیق و عملکرد فنربندی خواهد داشت. فنر و کمکفنر جدید از برندهای فوکس و پنهارد، روی این پیکاپ نصب شدهاند تا جهشهای بلند و حرکت سریع در دستاندازهای عمیق را بهبود دهند. رپتور ۲۰۲۱ با تایرهای بیاف گودریچ ۳۵ اینچ (قطر ۹۴ سانتیمتر) عرضه میشود.
در فضای داخلی، تفاوت چندانی بین مدلهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وجود ندارد. نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ، ادوات فیبرکربن با سایهروشن سیاه و نارنجی، پدالهای تعویض دنده مشابه موستانگ شلبی GT500 و امکانات رفاهی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، برای مدل جدید بهروزرسانی شدهاند.
آنچه فروش رپتور در سالهای اخیر را تضمین کرده، قیمت مناسب این پیکاپ پهنپیکر با تجهیزات ویژه است. مدل ۲۰۲۱ نیز مثل سالهای قبل، آستانه قیمت زیر ۶۰ هزار دلار را حفظ خواهد کرد.