جانی آیو و لوکا مائستری نامزدهای اصلی سمَت مدیرعاملی فراری هستند

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌های خبرگزاری روئیترز، بعد از کناره‌گیری لوئیس کمیلری، لوکا مائستری، مدیر مالی اپل و جانی آیو، مدیر ارشد طراحی سابق اپل، اصلی‌ترین نامزدها برای تصدی مدیرعاملی فراری هستند.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشرشده، لوکا مائستری، مدیر مالی اپل و جانی آیو، مدیر ارشد طراحی پیشین کوپرتینویی‌ها، دو نامزدی هستند که برای تصدی مدیرعامل فراری انتخاب شده‌اند. طبق گفته‌های خبرگزاری روئیترز، لوئیس کمیلری، مدیرعامل فراری، روز پنجشنبه به‌صورت ناگهانی بازنشسته شد. در اعلامیه‌ی بازنشستگی او دلایل شخصی ذکر شده است و جزئیات بیشتری دردسترس نیست. درحال‌حاضر، جان الکان، رئیس هیئت‌مدیره، تا زمان پیداشدن جانشین دائمی فراری را موقتا هدایت خواهد کرد.

چندی پیش، اخباری مبنی‌بر جانشینی دومنیکالی، رئیس پیشین بخش مسابقه‌ای فراری و لامبورگینی، به‌جای کمیلری منتشر شده بود؛ اما سخن‌گوی بخش فورمول یک (F1) فراری هرگونه شایعات مبنی‌بر این موضوع را رد کرده است. گفته می‌شود او طبق برنامه‌ریزی‌ها، کار جدید خود را به‌عنوان مدیرعامل بخش F1 از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) آغاز خواهد کرد. گزارش رسانه‌های ایتالیایی حاکی از آن بود که ویتوریو کولائو، مدیرعامل وودافون، در تلاش برای تصدی سمَت مدیرعاملی فراری است؛ اما روئیترز چنین ادعاهایی را بی‌اساس می‌داند.

نکته‌‌ی جالب این است که به‌نظر می‌رسد دو مدیر با روابط نزدیک با شرکت اپل نامزدهای اصلی این سمَت محسوب می‌شوند. لوکا مائستری از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر مالی اپل و در گذشته نیز به‌عنوان معاون مالی شرکت کار کرده است.

جانی آیو، طراح افسانه‌ای محصولات اپل، نیز پس از سی سال خدمت برای غول فناوری کوپرتینو، از سمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌نام LoveFrom تشکیل داد که اپل مشتری اصلی آن عنوان می‌شود؛ اما میزان رابطه و حجم کاری آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. همچنین، ماه گذشته مشخص شد شرکت Airbnb همکاری چندساله‌ای با جانی آیو و شرکت طراحی‌اش آغاز کرده است.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که گزارش روئیترز به‌نقل از رسانه‌های ایتالیایی چقدر موثق است؛ اما درهرصورت نامزدی دو فرد نزدیک به اپل برای تصدی سمَت مدیرعاملی فراری می‌تواند جالب و جذاب باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات