اگر اخبار مربوط به محصولات قدرتمند عملکردی هیوندای را دنبال میکنید، ممکن است i20 N اسپرت را که حدود پنج سال پیش عرضه شد، بهخاطر داشته باشید. این خودرو تلاشی برای تکمیل مجموعه کامل سری N Line و N هیوندای بود که در سالهای اخیر به فراتر از کلاس هاچبک گسترش یافت و حتی شامل مدلهای سدان و شاسیبلند نیز میشود. بار دیگر هاچبک محبوب خودروساز کره جنوبی تیتر اخبار شده و این بار نسخهی جدید هیوندای i20 N Line مبتنی بر جدیدترین نسل هاچبک سابکامپکت معرفی شده است.
همانند سایر مدلهای N Line، این مدل نیز ترکیبی از ارتقای بصری اسپرت با پیشرانههای استاندارد است. بدان معنا که مشتریان میتوانند خروجیهای دوگانه اگزوز را در خودروهای مجهز به پیشرانه بنزینی ۱/۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۳ اسببخار قدرت دردسترس داشته باشند.
مشتریان همچنین میتوانند قدرت پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ موجود را به ۹۹ یا ۱۱۸ اسببخار افزایش دهند. بهمنظور کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، فناوری نیمهیبریدی بهصورت اختیاری در پیشرانه توربوشارژ کوچکتر و بهصورت گزینهی استاندارد در پیشرانه بزرگتر عرضه میشود.
هیوندای i20 N Line از کیت بدنه تهاجمیتری بههمراه سپرهای بزرگتر در جلو و عقب و رینگهای سفارشی ۱۷ اینچی با نمای ظاهری دو رنگ بهره میبرد. هاچبک هیوندای را میتوان در رنگهای سیاه فانتوم، خاکستری آرورا، برنجی و سفید قطبی تهیه کرد، درحالیکه رنگ سفید قطبی بهصورت اختیاری با سقف سیاه فانتوم برای جلوهای متضاد دردسترس خریداران قرار میگیرد.
هیوندای در داخل کابین i20 N Line تغییراتی داده است که از جمله میتوان به صندلیهای جلو اسپرت و غربیلک فرمان با نشان N اشاره کرد. همچنین سرنشینان با ورود به داخل کابین متوجه تودوزی قرمز، پدالهای فلزی و اهرم تعویض دنده با روکش چرمی و تزئینات قرمز بههمراه نشان N خواهند شد.
هاچبک اسپرت و سایز کوچک هیوندای i20 N Line از بهار ۲۰۲۱ در اروپا بهفروش میرسد و نسخهی بزرگتر i20 N نیز سال آینده با قدرت تقریبی پیشرانه ۲۰۰ اسببخار به بازار میآید. همچنین انتظار میرود بالاترین تیپ این خودرو علاوه بر سیستم محرکه بهروزرسانیشده دارای تغییرات مکانیکی بیشتری باشد که از جمله میتوان به بهبود هندلینگ، ترمزهای بزرگ و سیستم تعلیق سختتر اشاره کرد.
نظرات