شورولت 150 کوپه با موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری حراج میشود
شورولت 150 یکی از پرفروشترین خودروهای امریکا در سالهای ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ بود. این محصول ساده و عامهپسند، به لطف تعویض تجهیزات فنی و بازطراحی بدنه، در نمایشگاه خودروهای تیونینگ شدهی SEMA 2018 توانست چند جایزه از آن خود کند. فراتر از طراحی خاص این مدل، مهمترین تغییر را باید در پیشرانهی ۸.۴۴ لیتری V8 دانست که توسط شرکت نلسون ریسینگ (Nelson Racing Chevy) تیونینگ شده و با نصب سیستم تویین توربوشارژر میتواند ۱۰۰۰ اسببخار قدرت تولید کند. از دیگر مشخصات فنی باید به جعبهدنده ۳ سرعتهی خودکار Bowler TH400، سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب و ترمزهای دیسکی هیدرولیکی در هر چهار چرخ اشاره کرد.
پیشرانهی این شورولت کلاسیک در صورت استفاده از بنزین مسابقهای میتواند تا ۱۸۰۰ اسببخار قدرت تولید کند که این خودرو را در جایگاهی بالاتر از بوگاتی شیرون در بخش اسببخار قرار خواهد داد. البته توانایی حرکتی شورولت 150 با بوگاتی قابل مقایسه نیست ولی همچنان عملکرد بسیار خوبی در خط مستقیم دارد.
تکمیل پروژهی تیونینگ این شورولت ۱۰ سال زمان برده است. طرح این خودرو توسط جیسون راشورث (Jason Rushworth) انجام شد و ساخت آن را جانی مارتین در تعمیرگاه خود در کلورادو بر عهده گرفت. تغییرات در مدل استاندارد شورولت 150 شامل کاهش ارتفاع ۷/۵ سانتیمتری سقف، صاف شدن کاپوت، اضافه کردن رینگهای ۱۹ و ۲۱ اینچی یکپارچه هستند.
در خصوص کابین نیز سازندهی خودرو ادعا میکند چیز مشترکی بین این شورولت 150 و هیچ خودروی دیگری وجود ندارد. طراحی کلی فضای داخلی از مدل اصلی شورولت 150 سال ۱۹۵۷ الهام گرفته شده و صندلیهای مکعبی آن، دستساز تولید شدهاند. کنسول مرکزی، نشانگرهای پشت فرمان و غربیلک فرمان Evode هم مختص این خودرو هستند.
شورولت 150تیونینگ نلسون ریسینگ، نهتنها یکی از زیباترین و خاصترین نسخههای تقویتشده در کلاس خود است بلکه یکی از سریعترین شورولتهای تاریخ نیز محسوب میشود. شاید کسی علاقهمند به حضور این خودرو در مسابقات درگ نباشد؛ اما پیشرانهای با توانایی تولید قدرت ۱۸۰۰ اسببخار، ارزش کلکسیونی بالایی دارد. قرار است شورولت 150 در یک حراجی در ریاض پایتخت عربستان سعودی به فروش رسد. از آنجایی که ساخت این خودرو حدود ۲ میلیون دلار هزینه دربر داشته، پیشبینی میشود که قیمت فروشش معادل ابرخودروهای مدرن باشد.
نظرات